Rudge Whitworth Coventry

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Martijn Elspels
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 nov 2021, 13.17

Rudge Whitworth Coventry

Bericht door Martijn Elspels »

Hi, ik ben nieuw hier en zit vol interesse te lezen. Nu heb ik dus al jaren thuis een oude fiets staan. Het is een Rudge Whitworth Coventry. Het framenummer is lastig te lezen, maar volgens mij A595556, zou dat kunnen? Tot een aantal jaar geleden is hier nog wel op gefietst, maar heeft de laatste jaren buiten gestaan. Zou het nog de moeite zijn om deze te laten restaureren?
Groet, Martijn
Bijlagen
D63E1B97-EB18-47BD-A8C2-3799F7D6BA31.jpeg
7FEEBB88-8E40-42BF-B8AF-4F9BAECD85DC.jpeg
EF44F9D1-6F2F-40B1-8DEE-337EB8499221.jpeg
BFD0775A-275F-4A2E-BFC9-5451D5CB5001.jpeg
Maarten Waarlé
Berichten: 2347
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Rudge Whitworth Coventry

Bericht door Maarten Waarlé »

Martijn, Welkom!

Je kan zo`n fiets natuurlijk prima opknappen maar of er iemand te vinden is die het voor je wil doen dat is de vraag.
Op de site onlinebicyclemuseum.co.uk kan je ter vergelijk wel de nodige Rudge Whitworth fietsen vinden.
Ik meen dat jouw framenummer ergens rond 1935 zit.
Ik zie ook dat de spatborden en wielen niet meer origineel zijn. Geen ramp maar als je echt denkt aan het terug brengen in originele staat dan is deze fiets niet zo`n prettig uitgangspunt . Er is in tegenstelling tot bijvoorbeeld Gazelle of Fongers niet zo veel te vinden aan Rudge onderdelen van die periode.
Maar mocht je er toch aan beginnen ; succes!

Maarten
Martijn Elspels
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 nov 2021, 13.17

Re: Rudge Whitworth Coventry

Bericht door Martijn Elspels »

Hi Maarten, dank voor je reactie. Leuk om te zien. Tja ben er nog niet helemaal uit. Enerzijds staat ie een beetje in de weg, maar aan de andere kant ook wel leuk om ‘m weer te herstellen. Maar of ik daar tijd en kunde voor heb? Hij is al een tijd in de familie van mijn vrouw.

Groet, Martijn
Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Rudge Whitworth Coventry

Bericht door Bandenplakker »

Dag Martijn,

Als je de tijd en de moeite voor wilt nemen, kun je -met de hulp van mensen hier- er een nieuwe hobby bij nemen. Ik kan je vertellen dat het soms veel voldoening kan geven.
Als je geluk hebt, kun je een ervaren lid van deze vereniging bereid vinden om je niet alleen met raad (op dit forum), maar zelfs met daad (fysiek) bij te staan. Het is dan handig als je aangeeft waar je ongeveer woont.
Ik woon in Utrecht bij het Centraal Station en ben bereid om je te helpen met de eerste stappen "begeleid fietsenmaken" ;) .

Tot slot nog: Ik heb voor een vriendin een Rudge omafiets "die heb ik gehad en die reed zO lekker" gezocht en niet gevonden.
Dat zegt iets over de zeldzaamheid; dat is goed En slecht nieuws (verkrijgbaarheid originele onderdelen), zoals Maarten al aangaf.
Die vriendin is inmiddels uit beeld, trouwens.

Dirk
Martijn Elspels
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 nov 2021, 13.17

Re: Rudge Whitworth Coventry

Bericht door Martijn Elspels »

Ha Dirk,
Dank voor je reactie. Voorlopig zit het er even niet in, maar wie weet in de nabije toekomst. Denk wel dat ik ‘m maar binnen zet!
Groet,
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Rudge Whitworth Coventry

Bericht door Loopt spaak »

Als je hem binnen zet neem dan even de moeite om hem in de (wapen)olie of vet te zetten.
Dan conseveer je hem en heb je later een mooiere fiets
Martijn Elspels
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 nov 2021, 13.17

Re: Rudge Whitworth Coventry

Bericht door Martijn Elspels »

Zit er toch wel aan te denken om de fiets weg te doen aan een liefhebber. Heeft de fiets nog enigszins waarde? al hoef ik niet de hoofdprijs, maar vind ik het leuker als die goed terecht komt.
Debeer73!
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 sep 2021, 09.53
Locatie: Blesdijke

Re: Rudge Whitworth Coventry

Bericht door Debeer73! »

Hoi Martijn je schreef 'hij is al een tijd in. De familie van mijn vrouw' misschien toch een reden om niet zomaar afscheid te nemen
Als je de ruimte hebt kan je hem ook wat conserveren met bv owatrol en dan rustig om je heen kijken voor onderdelen e.d
Misschien een keer een reisje naar Engeland
Weg is weg
Groet'n André Otten
"Beter is de vijand van het goede"
theodorus
Berichten: 396
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Rudge Whitworth Coventry

Bericht door theodorus »

hij staat al sinds gisteren op Marktplaats 8-)
Debeer73!
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 sep 2021, 09.53
Locatie: Blesdijke

Re: Rudge Whitworth Coventry

Bericht door Debeer73! »

Succes met de verkoop , er staan er nog een paar zag ik
"Beter is de vijand van het goede"
Plaats reactie