biezen trekker welke verf moet ik gebruiken????

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

biezen trekker welke verf moet ik gebruiken????

Bericht door Empo's bijgebouw »

ik wil binnen kort een fiets met biezen versieren maar weet niet welke lak ik daar voor moet gebruiken
heeft iemand een goede link daarvoor?
kleur fongers groen en goud
wat bevalt jullie het beste?

alvast bedankt
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Maarten Waarlé
Berichten: 2347
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: biezen trekker welke verf moet ik gebruiken????

Bericht door Maarten Waarlé »

Appie ,wat je moet hebben is wasbenzine verdunde lak. En dan een beetje experimenteren met de dikte/verdunning.
Als het te dun is loopt het tussen het wieltje door en krijg je een druppel op je frame .Als het te dik is zie je de ribbeltjes van je wieltje in de lak of komt het niet lekker door. De bies is er makkelijk af te poetsen als het niet naar je zin is.

Ik begin en eindig met de lijn altijd op papierplakband omdat je dan een strakke afbakening hebt.
De tussenlijnen doe ik tegenwoordig verven met afplakband. Ik zet dus twee stroken afplakband neer dwars op de lengte bies met de biesdikte als kier er tussen.
En ik plak ook nog eens het begin en einde af.
Uit de hand dwars biezen zetten wordt bij mij altijd scheef. zeer ergerniswekkend! Vandaar die in schildering tussen plakband. Gaat echt goed al moet je wel de plakband goed aandrukken zodat de verf er niet tussen kruipt.

Groeten,
Maarten
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: biezen trekker welke verf moet ik gebruiken????

Bericht door Empo's bijgebouw »

ik heb het wel eens gedaan met een stikt dat wil redelijk goed
alleen wil ik het nu voorhet echt proberen
heeft iemand een link waar ik deze verf kan kopen?
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Gebruikersavatar
StalenRos51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2021, 12.48

Re: biezen trekker welke verf moet ik gebruiken????

Bericht door StalenRos51 »

Hallo Appie,

Ik heb deze verf gebruikt http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php ... h9sodt1hd6
Ik had contact met de webshop gehad en uitgelegd wat ik wilde gaan doen.
Toen is mij daar het advies gegeven om voor bovenstaande merk te kiezen ipv de revell. De Humbrol is iets donkerder van kleur wat beter overeenkomt in mijn geval om goudkleurige biezen op een oude gazelle omafiets te zetten.
Ik moet zeggen dat ik de kleur mooi vind matchen.
Ik heb de biezen precies op de zelfde manier er op gezet als Maarten Waarle aangeeft.
Mvg, StalenRos51
Beau-Velo
Berichten: 317
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: biezen trekker welke verf moet ik gebruiken????

Bericht door Beau-Velo »

3M heeft fine line tape. Dat is smalle hele soepele tape waar je ook rondingen mee kan maken zonder plooien.
Zodat er in bochten geen verf onderdoor loopt. Al komt dat op fietsen misschien niet zoveel voor.
Kijk voor inspiratie ook eens op de site van aero-Jean-do.com een Franse reclame schilder die dit nog ouderwets met de hand doet inclusief hele logo’s

Groeten Martijn
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: biezen trekker welke verf moet ik gebruiken????

Bericht door Empo's bijgebouw »

dankje voor julli antwoorden ik bestel ze
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Plaats reactie