Batavus
Batavus
Beste liefhebbers,
Recent deze Batavus omafiets gekocht en vermoed gezien het framenummer( 80834) dat het wel eens met recht een 'oudje' kan zijn. Iemand een idee over het exacte bouwjaar? Een schatting is natuurlijk ook welkom..
Alvast hartelijk dank!
Groet, Erik
Recent deze Batavus omafiets gekocht en vermoed gezien het framenummer( 80834) dat het wel eens met recht een 'oudje' kan zijn. Iemand een idee over het exacte bouwjaar? Een schatting is natuurlijk ook welkom..
Alvast hartelijk dank!
Groet, Erik
Re: Batavus
batavus frame nummer kunnennwe niet dateren dat doen we met de onderdelen die erop zitten
wat voor achter naaf heb je erin? topedo?
daar staat leeftijd op hoopelijk is die nog orrigineel
wat voor achter naaf heb je erin? topedo?
daar staat leeftijd op hoopelijk is die nog orrigineel
antieke transportfietsen
Re: Batavus
Dag Appie,
Zie foto. Naaf is dringend toe aan een schoonmaakbeurt. Het jaartal laat dus nog op zich wachten. Bedankt voor je reactie!
Erik
Zie foto. Naaf is dringend toe aan een schoonmaakbeurt. Het jaartal laat dus nog op zich wachten. Bedankt voor je reactie!
Erik
Re: Batavus
de naaf lijke een perry engeland te zijn
daar staat waarschijnlijk op de naaf huls 36-13 dat zijn 36 spaken en dan spaak 13
ik weet zo niet hoe je die moet dateren
zelfde als de fiets zelf ik denk dat we een gok moeten nemen wat de leeftijd ongeveer is
maar vaak werd na de oorlog zulke nafen gebruikt perry novo (husqvarna) styria dus
maar dat hoeft niet zo te zijn
daar staat waarschijnlijk op de naaf huls 36-13 dat zijn 36 spaken en dan spaak 13
ik weet zo niet hoe je die moet dateren
zelfde als de fiets zelf ik denk dat we een gok moeten nemen wat de leeftijd ongeveer is
maar vaak werd na de oorlog zulke nafen gebruikt perry novo (husqvarna) styria dus
maar dat hoeft niet zo te zijn
antieke transportfietsen
Re: Batavus
Dag Appie,
Inderdaad, een 'PERRY MADE IN ENGLAND' achteras. Ook de 36-13 is er gestanst in te zien. De verchroomde remhevel is door corrosie ernstig aangetast. Helaas is door roestvorming niets meer leesbaar, ook het mogelijke jaartal niet.
Onder de buis trapas staat vermoedelijk NERVEX(?) 706605222E35. Allicht het productienummer?
Het Crankset is samengesteld uit twee verschillende fabrikanten.Op de rechter crankarm staat: UTILITY BRITISH MADE. De linker: JUNCKER.
De buis voorwielas is ook nog een dingetje....Heel vaag zie ik DUELED?, DUBUED?, DUBLIN?
Zijn de 'Lucia' koplamp en het 'Silvo no punto' zadel uit dezelfde tijdsperiode of van later?
Ben benieuwd of deze bevindingen kunnen leiden tot een nauwkeurige datering van de fiets.
Inderdaad, een 'PERRY MADE IN ENGLAND' achteras. Ook de 36-13 is er gestanst in te zien. De verchroomde remhevel is door corrosie ernstig aangetast. Helaas is door roestvorming niets meer leesbaar, ook het mogelijke jaartal niet.
Onder de buis trapas staat vermoedelijk NERVEX(?) 706605222E35. Allicht het productienummer?
Het Crankset is samengesteld uit twee verschillende fabrikanten.Op de rechter crankarm staat: UTILITY BRITISH MADE. De linker: JUNCKER.
De buis voorwielas is ook nog een dingetje....Heel vaag zie ik DUELED?, DUBUED?, DUBLIN?
Zijn de 'Lucia' koplamp en het 'Silvo no punto' zadel uit dezelfde tijdsperiode of van later?
Ben benieuwd of deze bevindingen kunnen leiden tot een nauwkeurige datering van de fiets.
Re: Batavus
Zijn deze Perry naven ook weer een kloon van de bekende f&s torpedo?. Onderdelen uitwisselbaar?.
-
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Re: Batavus
ik denk eerder:
70 graden hoek onder-zitbuis
66 graden hoek zitbuis achtervork
5 graden spreiding, 22.2mm achtervorkscheden
e35 inwendige diameter
/Marten
Re: Batavus
Je comm. vanuit een andere 'hoek' bekeken....Heel verrassend. Dank voor je bijdrage!m-gineering schreef: ↑22 nov 2021, 16.55ik denk eerder:
70 graden hoek onder-zitbuis
66 graden hoek zitbuis achtervork
5 graden spreiding, 22.2mm achtervorkscheden
e35 inwendige diameter
Groet, Erik
Re: Batavus
zadel en verlichting is niet orrigineel denk ik volgensmij hoort daar batavus zelf op te staan
jammer dat de remhevel te slecht is maar misschien als je het goed schoon maakt komt er weer iets te voorschijn
kwa nummers op de trapas weet ik niet maar klinkt opzich heel logies als ik het verhaal zo hoor van de graden hoek zou dat zo maar kunnen
cransktel is voor de helft denk ik wel orrigineel maar ook dat durf ik iet te zeggen
perry/ torpedo/ renak/ favorit/ styria: zijn allemaal uitwisselbaar
novo(husqvarna)/ beckson/ nsu: zijn niet uitwissel baar daar moeten echt weer dit merk onderdelen in
uiteraard zijn er meer merken maar dit zijn dan de wel meerdere voorkomende nafen in nederlandse fietsen
jammer dat de remhevel te slecht is maar misschien als je het goed schoon maakt komt er weer iets te voorschijn
kwa nummers op de trapas weet ik niet maar klinkt opzich heel logies als ik het verhaal zo hoor van de graden hoek zou dat zo maar kunnen
cransktel is voor de helft denk ik wel orrigineel maar ook dat durf ik iet te zeggen
perry/ torpedo/ renak/ favorit/ styria: zijn allemaal uitwisselbaar
novo(husqvarna)/ beckson/ nsu: zijn niet uitwissel baar daar moeten echt weer dit merk onderdelen in
uiteraard zijn er meer merken maar dit zijn dan de wel meerdere voorkomende nafen in nederlandse fietsen
antieke transportfietsen