Betreft een naaf uit 1950
Ik heb hem geheel gedemonteerd, gereinigd etc.
Mijn vraag betreft de afstelling van de cone aan de tandwielzijde.
Ik neem aan dat die drijfkop/geschroefd tandwiel iets mag/moet slingeren.
Aandraaien en kwartslag los?
Afstelling SA versnellingsnaaf
Re: Afstelling SA versnellingsnaaf
Hi,
Mijn ervaring is dat je moet naven in de frame gemonteerd afstellen. Je kan alleen met wiel moeren vast gedraaid bepalen of de afstelling goed is. De verschil tussen precies goed en rammelen is geen kwart slag maar minder dan een 1/16.
Gr
Jon
Mijn ervaring is dat je moet naven in de frame gemonteerd afstellen. Je kan alleen met wiel moeren vast gedraaid bepalen of de afstelling goed is. De verschil tussen precies goed en rammelen is geen kwart slag maar minder dan een 1/16.
Gr
Jon
Re: Afstelling SA versnellingsnaaf
Ik bedoel niet de stelconus maar de rechter die ik vooraf moet fixeren met lipring en borgmoer
Re: Afstelling SA versnellingsnaaf
drie kwart slag terug draaien .Piet
Re: Afstelling SA versnellingsnaaf
Hi,
"Ik bedoel niet de stelconus"
Als je ga het aan de andere kant afstellen, waarom moet deze kant precies worden?
Gr
Jon
"Ik bedoel niet de stelconus"
Als je ga het aan de andere kant afstellen, waarom moet deze kant precies worden?
Gr
Jon
-
- Berichten: 1443
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
- Locatie: kiel-windeweer
Re: Afstelling SA versnellingsnaaf
Je verzekert je ervan op deze manier dat de draaiende en stilstaande delen (borst op de as etc) niet tegen elkaar schuren en de lagers hun werk kunnen doen
/Marten
Re: Afstelling SA versnellingsnaaf
Driekwart best veel, had ik niet gedacht, dank jullie voor de respons.
Op naar het bepalen van de kettinglijn, ik laat van me weten
Op naar het bepalen van de kettinglijn, ik laat van me weten
-
- Berichten: 1443
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
- Locatie: kiel-windeweer