Custom made Union

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Custom made Union

Bericht door non-fixie »

m-gineering schreef: 28 aug 2020, 15.47 Ik blijk zelf ook een Technotelai aan de muur te hebben hangen. T in een van de voorvork versterkingslippen, Geen framenummer, framemaat in de bracket, padden van Zeus, 26.8mm pen. En een sticker die claimt dat het Reynolds 531 is, maar dat is een vergissing ;). Gelabeld als Cornello, met een kaartspelmotiefje en in Cinelli paars. Was een merk van Kokke sport uit het flexibele Brabant ;)
Kijk eens aan. Wat leuk!

Probleem is dat ik er nu ook een moet gaan zoeken. Want het is nu wel duidelijk dat je er niet echt bij hoort als je geen Tecnotelai hebt. :D
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Custom made Union

Bericht door non-fixie »

Hansie schreef: 28 aug 2020, 05.56 Hij bevalt nu al, de fiets is voor/van mijn dochter van 16 die iets anders wilde dan waar de gemiddelde racefietser op fiets.
Dat is gelukt gezien het aantal reactie die ze al krijgt als we samen een rondje maken met mooi weer.👍👍
Altijd leuk als dit soort fietsen bij de juiste mensen terecht komt. Ik hoop dat ze er nog lang plezier van zal hebben. 👍
Hansie
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2020, 00.44

Re: Custom made Union

Bericht door Hansie »

non-fixie schreef: 29 aug 2020, 00.32
Hansie schreef: 28 aug 2020, 05.56 Hij bevalt nu al, de fiets is voor/van mijn dochter van 16 die iets anders wilde dan waar de gemiddelde racefietser op fiets.
Dat is gelukt gezien het aantal reactie die ze al krijgt als we samen een rondje maken met mooi weer.👍👍
Altijd leuk als dit soort fietsen bij de juiste mensen terecht komt. Ik hoop dat ze er nog lang plezier van zal hebben. 👍
Allemaal bedankt voor de genomen moeite te reageren op mijn vraag!!
Mocht ik nog iets van de (dochter) vorige 1ste eigenaar nog iets horen zal ik het zeker even melden!
Dacorno
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2021, 12.26

Re: Custom made Union

Bericht door Dacorno »

Wat mooi!
Inderdaad een Tecnotelai uit Bologna.
Heb er zelf een, en laatst een originele stickerset in Engeland gevonden.
Lange zoektocht naar de herkomst geweest. Zeus padden, andere lugs, maar zeer hoogwaardig en licht frame.
Tecnotelai was het project van de beroemde Orazio Grenzi uit Modena.
Hij was de framebouwer bij Ugo de Rosa en mede bouwer van Virginia en Palletti.
Zijn project ging helaas in drie jaar roemloos ten onder, de frames werden naast 2T onder allerlei namen uitgebracht.
Het kroontje in de voorvork verraadt vaak de herkomst.
Mijn eigen fiets is geheel gerestaureerd als Dacorno. Misschien in de toekomst met de stickers als een echte 2T Bologna herstellen…
Bijlagen
069F4BDB-AFF9-45BF-9E8E-303065292119.jpeg
B886BF98-FDCF-4243-8D1F-4DF20D4B7F09.jpeg
50241181-3B2D-4222-A6F5-F6AFB9FA2344.jpeg
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Custom made Union

Bericht door non-fixie »

Fraaie restauratie, @Dacorno!

En oranje fietsen zijn ook net even sneller. :lol:
Plaats reactie