Fongers gouden horloge

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Gebruikersavatar
jancees
Berichten: 32
Lid geworden op: 9 mar 2020, 17.40
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Fongers gouden horloge

Bericht door jancees »

Uit het personeelsblad Gazelle klanken van 1 mei 1953 (het eerste jaar dat dit blad is uitgegeven):
X (door mij anoniem gemaakt), medewerker van de gereedschapmakerij vierde 25 April j.l. zijn zilveren jubileum. De heer J. 8reukink Sr. kwam de jubilaris en zijn familie gelukwensen met deze dag en overhandigde hem namens de directie een gouden horloge. alsmede een enveloppe met inhoud. De heer 8reukink gaf uiting aan gevoelens van waardering voor hetgeen de jubilaris in de afgelopen 25 jaar ten aanzien van het bedrijf heeft gedaan.
Gazelle deelde dus ook gouden horloges uit ter gelegenheid van het 25 jarig jubileum. Daar moeten er nog heel wat van zijn, maar er zit er nog niet één in het archief in Dieren :cry:
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 969
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Fongers gouden horloge

Bericht door JasperA »

Zojuist kwam ik bijgevoegde afbeelding tegen in mijn digitale archief. Ik wist eerlijk gezegd niet dat ik deze afbeelding had en ik weet ook niet meer van wie ik deze heb gekregen.

Dit horloge is in ieder geval een andere dan die van Dhr. Ter Steege en schijnt, begreep ik van Jos, getoond te zijn tijdens de Fongers tentoonstelling in 2010. Iemand die de verdere herkomst toevallig weet?
Bijlagen
IMG_0446.JPG
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
BeundeHaastweewieler

Re: Fongers gouden horloge

Bericht door BeundeHaastweewieler »

ontzettend mooi stukje fiets geschiedenis zeg.
dat dat na zo'n lange tijd nog bewaard is gebleven, zal wel zeldzaam zijn.
Ben je in contact gekomen met oud werknemers?
Plaats reactie