Polaris heren racefiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Fietscent
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2020, 22.12

Polaris heren racefiets

Bericht door Fietscent »

Beste lezers.

Ik heb een vraag over een fiets van een collega van mij. Hij heeft laatst een oude Polaris racefiets, maar hier kunnen wij niks over vinden. Wie weet hier meer over te vertellen?
Bijlagen
image.jpg
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Polaris heren racefiets

Bericht door veenofiets »

De fiets met zowat whitewall racebanden en witte kabels oogt als een jaren zestig product. Je vind wel wat hier. https://forum.oudefiets.nl/viewtopic.php?t=1268

Postorderbedrijven merk en “goedkope brol” eigenlijk verbazingwekkend want zo ziet jouw fiets er niet uit die doet me meer aan n union racefiets denken (die heb ik begin jaren 80 gehad maar kwam van oudere broer dus die union racefiets was eind zeventig) qua kwaliteit.wat ook kan want union bouwde ook wel voor Polaris

Freek
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Polaris heren racefiets

Bericht door m-gineering »

Fietscent schreef: 30 jan 2022, 15.20 Beste lezers.

Ik heb een vraag over een fiets van een collega van mij. Hij heeft laatst een oude Polaris racefiets, maar hier kunnen wij niks over vinden. Wie weet hier meer over te vertellen?
De stuurpen mag vast wel wat zakken, die moet minimaat 5 cm in de vork steken en het lijkt niet of die dat haalt.

Verder een fiets met alle kenmerken van de bikeboom periode, goedkope onderdelen, een uitgekiend frame (op prijs dan), maar wel een leuke kleurstelling.
/Marten
Fietscent
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2020, 22.12

Re: Polaris heren racefiets

Bericht door Fietscent »

veenofiets schreef: 30 jan 2022, 18.40 De fiets met zowat whitewall racebanden en witte kabels oogt als een jaren zestig product. Je vind wel wat hier. https://forum.oudefiets.nl/viewtopic.php?t=1268

Postorderbedrijven merk en “goedkope brol” eigenlijk verbazingwekkend want zo ziet jouw fiets er niet uit die doet me meer aan n union racefiets denken (die heb ik begin jaren 80 gehad maar kwam van oudere broer dus die union racefiets was eind zeventig) qua kwaliteit.wat ook kan want union bouwde ook wel voor Polaris

Freek
Er is heel weinig te vinden over dit merk. Mijn collega heeft hem via marktplaats voor 20 euro kunnen overnemen. Er zit een stickertje op van "vakhandel" O.I.D. Polaris werd begin de jaren 70 gemaakt door Union. Zou deze fiets uit die periode zijn, of is deze nieuwer?
Plaats reactie