very rare pedersen?

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Lutz_NL
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 dec 2016, 14.37
Locatie: Hazerswoude-Dorp

very rare pedersen?

Bericht door Lutz_NL »

Op marktplaats een "very rare F...k pedersen" te koop. Het doet mij herinneren aan een hoge bi. Ik vraag mij alleen af hoe je bij het eerste beste stoplicht moet opstappen of afstappen. Ik vrees dat men door de stang niet met de voeten op de grond komt.

Neemt niet we dat men even wat mooie fotos kan zien. :D

m1803274769
m-gineering
Berichten: 1432
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: very rare pedersen?

Bericht door m-gineering »

Lutz_NL schreef: 7 feb 2022, 15.24 Op marktplaats een "very rare F...k pedersen" te koop. Het doet mij herinneren aan een hoge bi. Ik vraag mij alleen af hoe je bij het eerste beste stoplicht moet opstappen of afstappen. Ik vrees dat men door de stang niet met de voeten op de grond komt.

Neemt niet we dat men even wat mooie fotos kan zien. :D

m1803274769
Inderdaad 2 wielen, maar vanaf dat punt houdt de vergelijking met een Pedersen wel op.
Normalere benaming is een tall bike, en ze zijn handig om de gaslantaarns mee aan te steken ;)
/Marten
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: very rare pedersen?

Bericht door Beau-Velo »

Dit soort streken haalden we vroeger ook wel eens uit met een oud frame op zijn kop op de voorvork.
Een buis tussen het stuur en nog een buis als zadelpen op de bracket geknetterd. Levensgevaarlijk!
Zeker in het huidige verkeer waar men niet zoveel meer om elkaar geeft. Dus die fiets in de etalage was denk ik de beste plek.
Maar om de naam Pedersen nou associëren met een hele hoop buizen vind ik toch wel jammer voor meneer Pedersen die destijds toch best wel een mooi idee had volgens mij.
Plaats reactie