Gezocht: een beheerder voor dit forum!

Een korte introductie in dit forum en tips voor het gebruik.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Gezocht: een beheerder voor dit forum!

Bericht door maartenB »

Het zal jullie niet ontgaan zijn: we hebben een schitterende nieuwe website. Daarnaast blijft dit geweldige forum behouden, met zijn duizenden foto's en berichten.
Om dit forum in stand te houden zoeken we iemand (een vrijwilliger) die verstand heeft van software, Het is gebouwd met phpBB, een platform waar we nu een beheerder voor zoeken, Updates doorvoeren, lastige vragen van leden beantwoorden, zorgen dat de zaak up-to-date blijft. Vele jaren hebben clublid Sandra de Geeter en haar man Ruud dit voor ons gedaan; nu is de beurt aan iemand anders. Wie wil en kan dat doen? Laat het mij weten!
Geef hieronder aan als je dit wel wilt (en kunt) doen voor de fietsenliefhebbers. Of stuur me even een pb, of mail naar: info@oudefiets.nl

Dank!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1569
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gezocht: een beheerder voor dit forum!

Bericht door Fotomaan »

Als beheerder ben ik niet geschikt maar ik wil bij deze Sandra en Ruud wel graag heel hartelijk bedanken voor al het werk wat ze verricht hebben. :)
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Gezocht: een beheerder voor dit forum!

Bericht door Bandenplakker »

Voor mij geldt hetzelfde: Ik ben niet geschikt als beheerder.
Bovendien: Heel erg bedankt, Sandra en Ruud! Veel mensen zijn zich niet bewust hoeveel werk er in kan zitten.

Dirk
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gezocht: een beheerder voor dit forum!

Bericht door maartenB »

we zoeken nog steeds iemand. Zonder vrijwilliger (op termijn) geen forum. Wie kent iemand of wil zich erin verdiepen?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Gezocht: een beheerder voor dit forum!

Bericht door Maarten Waarlé »

Maarten ,
zou je eens willen schetsen wat het betekent om beheerder te zijn. Mogelijk zijn er dan mensen die denken ''O dat kan ik ook wel''.
Zorgen dat de zaak up-to-date blijft Hoe ziet dat er in de praktijk uit bijvoorbeeld.

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gezocht: een beheerder voor dit forum!

Bericht door maartenB »

Even uitleggen:
we hebben al een paar moderators: die verwijderen ongewenste berichten, en verplaatsen af en toe een bericht naar de juiste rubriek. Niet zo heel lastig.

Daarboven staat een beheerder. Op het moment moet het forum, dat draait op phpBB (een soort softwarepakket) een update hebben. Volgens mij, maar ik weet er niet genoeg van, moet je dan ook een backup maken, voor het geval de update niet goed werkt met bepaalde functionaliteiten.

Verder is de beheerder ook de persoon die mensen helpt met echte technische problemen. De standaard dingetjes lossen de moderators op. Maar er kunnen dingen misgaan, bijvoorbeeld in die tijd dat we gedonder hadden met de foto's. Of de lastige vraag dat je, als je je bericht voor plaatsing eerst even wilt bekijken, het daarna in zijn geheel is verdwenen. De beheerder moet op zijn minst zijn best doen om dat te begrijpen en een oplossing te zoeken.

De beheerder zou naar mijn idee ook het logo bovenaan moeten kunnen vervangen door ons nieuwe logo. Dat staat wel al op www.oudefiets.nl.

Je hoeft dat niet allemaal al te kunnen, maar gevoel voor de software is wel handig. Er zijn forums voor beheerders van phpBB forums, waar mensen elkaar helpen met hun vragen. Ik ben er nooit gaan kijken; dat is boven mijn pet.

Veel werk is het niet, maar je moet het wel kunnen. Wie?

groet, fijne avond!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie