Doortrappen Himo Z16

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Lordvader
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 apr 2022, 23.42

Doortrappen Himo Z16

Bericht door Lordvader »

He mensen , ik heb een himo z16 nu bleek ik van de week door te trappen alsof de ketting oversloeg.
Nu gister bleek ik alleen nog te kunne trappen zonder vooruit te bewegen tenzij ik dat ding na links gooi dan blijkt hij weer vast te gaan zitten aan het wiel ? Er zit een borsetlloze motor in en iemand een idee of dit gewoon te reparen is op zo'n Chinese fiets?
Laatst gewijzigd door Lordvader op 8 apr 2022, 15.37, 1 keer totaal gewijzigd.
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: Doortrappen Himo Z16

Bericht door Empo's bijgebouw »

Contact opnemen met de verkoper en anders is het old yzer zou ik zeggen
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Lordvader
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 apr 2022, 23.42

Re: Doortrappen Himo Z16

Bericht door Lordvader »

appie's schreef: 8 apr 2022, 15.33 Contact opnemen met de verkoper en anders is het old yzer zou ik zeggen
Kan het niet zoals bij een normale fiets gerepareerd worden denk je? Als ik google schijnt dit volgens mij bij normale fietsen ook te kunne gebeuren als dst hetzelfde is? ?
Lordvader
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 apr 2022, 23.42

Re: Doortrappen Himo Z16

Bericht door Lordvader »

appie's schreef: 8 apr 2022, 15.33 Contact opnemen met de verkoper en anders is het old yzer zou ik zeggen
Ik denk dat ik hem gerapeerd heb bij het schoonmaken besefte ik dat als ik de spons er tegen aan dude dat ie weer werkte, dus ik heb de buitense schroef met de kabels na het achterwiel stranger gedraaid en volgens blijft ie zitten, ga zo even een rondje rijden
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Doortrappen Himo Z16

Bericht door veenofiets »

Kan me Appies reactie wel beetje voorstellen dit voertuig was er niet in de tijd van oude fietsen wel vouwfiets. Als je daar een berini eitje op plakte kreeg je iets wat beetje lijkt op dit. Dit is beetje als met de i-pad naar de smederij gaan om advies te vragen .
Zal wel te maken zijn zal wel een freewheel in zitten soortgelijk aan een oude fiets. Weten doe ik het niet.

Freek
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: Doortrappen Himo Z16

Bericht door Empo's bijgebouw »

Kan het niet zoals bij een normale fiets gerepareerd worden denk je? Als ik google schijnt dit volgens mij bij normale fietsen ook te kunne gebeuren als dst hetzelfde is? ?
[/quote]

Waarschijnlijk wel maar zeker weet ik het niet
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Lordvader
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 apr 2022, 23.42

Re: Doortrappen Himo Z16

Bericht door Lordvader »

veenofiets schreef: 8 apr 2022, 19.31 Kan me Appies reactie wel beetje voorstellen dit voertuig was er niet in de tijd van oude fietsen wel vouwfiets. Als je daar een berini eitje op plakte kreeg je iets wat beetje lijkt op dit. Dit is beetje als met de i-pad naar de smederij gaan om advies te vragen .
Zal wel te maken zijn zal wel een freewheel in zitten soortgelijk aan een oude fiets. Weten doe ik het niet.

Freek
Ahha thx dacht dat dit gewoon een "fiets " forum was met de naam oude fiets! En dacht wat internet kennis erbij te halen! Ik zoek nog even verder thx
Plaats reactie