Wie heeft dit kader gemaakt?

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Wie heeft dit kader gemaakt?

Bericht door non-fixie »

Het boek is inmiddels binnen. Mooi en omvangrijk stuk werk. Alleen jammer dat in de jaren '60 kennelijk bijna iedereen nog in zwart-wit fotografeerde.

En ik ben dit weekend ook maar eens aan de slag gegaan met de opbouw.
Bijlagen
IMG_20220410_233803780.jpg
IMG_20220406_180451560.jpg
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Wie heeft dit kader gemaakt?

Bericht door Beau-Velo »

Dat ziet er heel aardig uit in opgebouwde staat.
Mooi hoog frame goede kleuren combinatie. Al is lak op de bovenhuis wel slecht.
Ook al een rondje mee gemaakt?
In het boek nog wat historie van de groene leeuw gevonden? Ben bij dit soort boeken altijd een beetje bang voor ellenlange lijsten van renners en overwinningen. Terwijl ik graag historie lees en mooie oude foto’s zie.
Groeten Martijn
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Wie heeft dit kader gemaakt?

Bericht door non-fixie »

Voor het boek heb ik mezelf nog nauwelijks tijd gegund, maar als je de schrijvers kent (voor de liefhebbers: zie https://www.wielerarchieven.be/vb5/) dan weet je dat renners, ploegsamentellingen en wedstrijduitslagen een belangrijk onderdeel zullen zijn.

Een ritje heb ik inmiddels al wel gemaakt. Ik had hem vrij snel in elkaar gezet met wat onderdelen die ik nog had liggen, met als doel te zien of er überhaupt een behoorlijk rijdende fiets van te maken viel.

En dat viel helemaal niet tegen. Er is nog wel wat fijnafstelling en afwerking nodig, maar het eerste ritje van een kilometer of twintig was heel plezant.

Afbeelding

Afbeelding
Enfield
Berichten: 251
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: Wie heeft dit kader gemaakt?

Bericht door Enfield »

Weet je inmiddels al wie het frame heeft gemaakt?
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Wie heeft dit kader gemaakt?

Bericht door non-fixie »

Nee, nog niet.

Wel ben ik in Oudenaarde een paar fietsen gaan bekijken afgelopen voorjaar, toen er een kleine Groene Leeuw-tentoonstelling was in het Centrum van de Ronde.

Veel gelijkende details gezien, maar geen perfecte match:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Genoeg overeenkomsten om te geloven dat mijn frame een Groene Leeuw kan zijn, maar geen hard bewijs. :)
Plaats reactie