Fongers transportfiets 1954

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Nieuwe aanwinst

Bericht door de rode »

de bel lijkt er een uit het P.F.G tijdperk
Eabe Boonstra
Berichten: 50
Lid geworden op: 5 aug 2021, 18.01

Re: Nieuwe aanwinst

Bericht door Eabe Boonstra »

Oke, dus bijna wel zeker dat deze naoorlogs is dan...dat is ( voor mij dan) beetje jammer. Had gedacht gezien het balhoofd dat hij ouder was.......maar ja......een leercurve dus😅

Mooie is dan wel weer dat hij wrs onverpruts is nog.

Nu kijken wat te doen....
# zo houden en fietsbaar maken,
# gehele restauratie
#oppoetsen en weer weg aangezien deze van na 1945 is.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1752
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Nieuwe aanwinst

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Mooi, Fongers transportfietsen zijn vrij schaars en bijna allemaal in handen van Fongers verzamelaars. Het crankstel is niet origineel meer. Ik weet niet of Fongers in dat jaar nog het typische Fongers kettingwiel installeerde, of dat dat al een generiek model was zoals in de jaren '60. Hier zie je in ieder geval hoe een Fongers TR in 1956 uit de fabriek kwam: https://www.transportfiets.net/2012/05/ ... wiel-1956/
Eabe Boonstra
Berichten: 50
Lid geworden op: 5 aug 2021, 18.01

Re: Nieuwe aanwinst

Bericht door Eabe Boonstra »

Jeroen Zuiderwijk schreef: 17 apr 2022, 22.32 Mooi, Fongers transportfietsen zijn vrij schaars en bijna allemaal in handen van Fongers verzamelaars. Het crankstel is niet origineel meer. Ik weet niet of Fongers in dat jaar nog het typische Fongers kettingwiel installeerde, of dat dat al een generiek model was zoals in de jaren '60. Hier zie je in ieder geval hoe een Fongers TR in 1956 uit de fabriek kwam: https://www.transportfiets.net/2012/05/ ... wiel-1956/

Bedankt,
Vandaar dat ik ook niet heel veel info vindt over deze fiets. Vrij schaars......
Is een mooi ding waar ook vast iets moois van te maken is.
Ik kijk hem vandaag even goed na technisch en of ik nog iets kan ontdekken maar wrs doe ik hem weg. Ik kocht hem met de hoop dat hij van voor 1945 is. Nu is in elk geval duidelijk dat dat niet het geval.
Eabe Boonstra
Berichten: 50
Lid geworden op: 5 aug 2021, 18.01

Re: Nieuwe aanwinst

Bericht door Eabe Boonstra »

Ik ga hem wat licht oppoetsen,fietsbaar maken en dan het liefst te ruil aanbieden aan een liefhebber van deze fietsen.
Eabe Boonstra
Berichten: 50
Lid geworden op: 5 aug 2021, 18.01

Re: Fongers transportfiets 1954

Bericht door Eabe Boonstra »

Ketting opspannen, bandjes voorzien van lucht en hij fiets in feite nog lekker ook.
20220418_094629.jpg
Plaats reactie