Beperking in fotogrootte

Een korte introductie in dit forum en tips voor het gebruik.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Beperking in fotogrootte

Bericht door maartenB »

Beste allemaal,
Jaren hadden we op dit forum een beperking in fotogrootte tot 0,5 MB. Wat mij betreft een prima regel, maar mensen bleven er problemen mee hebben.
Nu is dat alweer 2 jaar helemaal vrij en het forum loopt qua omvang de spuigaten uit. Er zijn mensen die doodleuk 10 foto's van elk 7 MB uploaden. Met moderne telefoons of camera's merk je het niet eens. Maar het is nergens voor nodig.
En helaas: uiteindelijk moeten wij daar als club dik extra voor betalen.

Daarom hebben we nu weer een limiet van 2 MB per foto ingesteld. Vrij riant, lijkt me. Maar als het opeens niet meer lukt om foto's bij je bericht te zetten: verklein ze ajb even.

groeten,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 969
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Beperking in fotogrootte

Bericht door JasperA »

Goed om te weten Maarten! Ik behoor zeker tot de groep ‘groot bestandsformaat’ vwb. foto’s. Ik zal er rekening mee houden.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Beperking in fotogrootte

Bericht door veenofiets »

Dank voor dit bericht.

Freek
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: Beperking in fotogrootte

Bericht door Empo's bijgebouw »

Ik hen sindsdien problemen met het plaatsen van foto's
Anders nooit maar sinds nu zijn alle dit is van mij te groot om te plaatsen
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Beperking in fotogrootte

Bericht door veenofiets »

Klopt hier ook en werk nogal eens met gsm. De foto eerst via whatsapp versturen naar iemand kijk dit ben ik aan het maken! En daarna vanuit whatsapp opslaan 😂 dan krijg je die foto wel in je forum draadje. Op een windows pc kun je met het gratis programma paint die met windows mee komt de foto in formaat schalen ook een oplossing.

Freek
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Beperking in fotogrootte

Bericht door Loopt spaak »

Kan er nog eens kritisch gekeken worden naar deze (storende) keuze?
Het is voor mij niet te doen om een foto te plaatsen. Tegenwoordig zijn foto’s gewoon met veel mb”s.
En ik heb geen verkleining progamma op mijn telefoon. Een pc is ook niet meer van deze tijd.
Eerder was het makkelijk en laag drempelig om een foto of een reeks te plaatsen. Nu is het voor mij (en als ik het heb dan zouden er toch meerdere mensen dat moeten hebben) eigénlijk niet te doen. Ik persoonlijk vindt dit echt zonde van dit mooie forum.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1569
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Beperking in fotogrootte

Bericht door Fotomaan »

Een manier om foto’s te verkleinen zonder een verkleiningsprogramma kan door de foto of foto’s naar jezelf te mailen. Als je op verzenden drukt wordt er middels een pop up gevraagd hoe groot je het bestand wilt versturen. Als je dan voor normaal of klein kiest is het veel minder belastend voor het forum.
De foto’s komen aan in het mailprogramma. Even kiezen voor ‘alle foto’s opslaan en je kunt weer verder.
Aan de kwaliteit ligt het niet.
Dit is zo’n foto van 87Kb.
Bijlagen
BD4976F3-6731-4691-AA02-28836702C0F0.jpeg
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Beperking in fotogrootte

Bericht door Loopt spaak »

Dus ik moet een foto van mijn telefoon mailen naar mijn andere mailadres in een lage resolutie, en dan de foto openen, opslaan en dan heb ik een foto in mijn foto bestanden staan die ik kan gebruiken om in het forum te plaatsen…… klinkt mij niet echt handig maar het is een optie..ik heb het geprobeerd maar de lage resolutie foto staat dan in mijn mail maar komt niet in mijn foto’s terecht…. Of wil mijn apple dat niet?
Met fietsen knutselen is toch heel wat overzichtelijker
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Beperking in fotogrootte

Bericht door Loopt spaak »

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik een volledige des interesse heb in dit soort dingen. Mijn apple is een ding wat heel erg met types zoals ik meewerkt.
Maar de des interesse kan overwinnen. Heeft er iemand nog wat tips om dit makkelijker te doen? Of kan iemand mij uitleggen waarom het zo problematisch is dat er foto’s gebruikt worden met een hoge resolutie?
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1569
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Beperking in fotogrootte

Bericht door Fotomaan »

Loopt spaak schreef: 27 nov 2022, 20.56 Dus ik moet een foto van mijn telefoon mailen naar mijn andere mailadres in een lage resolutie, en dan de foto openen, opslaan en dan heb ik een foto in mijn foto bestanden staan die ik kan gebruiken om in het forum te plaatsen…… klinkt mij niet echt handig maar het is een optie..ik heb het geprobeerd maar de lage resolutie foto staat dan in mijn mail maar komt niet in mijn foto’s terecht…. Of wil mijn apple dat niet?
Met fietsen knutselen is toch heel wat overzichtelijker
Je hoeft de foto niet naar je ‘andere’ mailadres te sturen.
Dat kan je meteen ‘naar jezelf’ mailen.
Als de foto dan in de mail aankomt moet je die vervolgens opslaan. Even een vingertje er op, vasthouden en in de pop up even naar links scrollen.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie