Nieuw lid

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
ed1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 dec 2021, 16.29

Nieuw lid

Bericht door ed1981 »

Toch maar geregistreerd, wat begon met een fietsje, loopt zoals gewoonlijk hier weer uit de hand.
Ik ben Edwin Jagersma, woon in Wildervank, 39 jaar en heb altijd al een voorliefde gehad voor oudere spullen, spullen waar de degelijkheid af straalt. Waaraan je kan zien dat iemand met liefde heeft gewerkt.
Bij mij is dat heel divers, van oude lampen radios, tot speciale oude handgeblazen gloeilampen, of andere oude spulletjes van bakeliet bijvoorbeeld.
Ik ben begin dit jaar getroffen door een FPG Fongers damesfiets uit 1963-1965 ik ben er nog niet helemaal uit welk jaar. Maar ochoch wat fietst dat toch stevig. Overal biesjes en chroom, en die kleine metalen achterlichtjes :) wauw. Ook nog op de originele bandjes. Alles werkt ook gewoon.
Toen kwam er nog een herenfiets Batavus bij, bouwjaar geen idee nog. In de naaf staat 52, maar het frame laat een latere datum zien. Ik zal eens fotos posten. Ik heb nog uren lees plezier als ik het forum zo zie...
BeundeHaastweewieler

Re: Nieuw lid

Bericht door BeundeHaastweewieler »

Welkom lid,... van't cluppie.
niet dat andere lid.
We zijn toevallig even oud, en allebei nostalgist met liefde voor kwaliteit.
Dat zijn de meeste hier.
ik ben benieuwd waar je nog meer mee komt.
ed1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 dec 2021, 16.29

Re: Nieuw lid

Bericht door ed1981 »

ed1981 schreef: 6 dec 2021, 20.20 Toch maar geregistreerd, wat begon met een fietsje, loopt zoals gewoonlijk hier weer uit de hand.
Ik ben Edwin Jagersma, woon in Wildervank, 39 jaar en heb altijd al een voorliefde gehad voor oudere spullen, spullen waar de degelijkheid af straalt. Waaraan je kan zien dat iemand met liefde heeft gewerkt.
Bij mij is dat heel divers, van oude lampen radios, tot speciale oude handgeblazen gloeilampen, of andere oude spulletjes van bakeliet bijvoorbeeld.
Ik ben begin dit jaar getroffen door een FPG Fongers damesfiets uit 1963-1965 ik ben er nog niet helemaal uit welk jaar. Maar ochoch wat fietst dat toch stevig. Overal biesjes en chroom, en die kleine metalen achterlichtjes :) wauw. Ook nog op de originele bandjes. Alles werkt ook gewoon.
image-07-10-2021_20-49-04-11.jpg
image-07-10-2021_20-49-04-95.jpg
Toen kwam er nog een herenfiets Batavus bij, bouwjaar geen idee nog. In de naaf staat 52, maar het frame laat een latere datum zien. Ik zal eens fotos posten. Ik heb nog uren lees plezier als ik het forum zo zie...
ed1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 dec 2021, 16.29

Re: Nieuw lid

Bericht door ed1981 »

20211104_170244.jpg
de Batavus
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Nieuw lid

Bericht door Bandenplakker »

Dag Edwin,

Welkom bij de club van gelijkgestemden. Je hebt een mooie start gemaakt met je twee afgebeelde exemplaren.
Nog een waarschuwing vooraf: fietsen nemen meer plaats in dan lampen of buizenradios ... ;)

Groeten van

Dirk
ed1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 dec 2021, 16.29

Re: Nieuw lid

Bericht door ed1981 »

Fongers h60 toegevoegd aan de collectie :D
Bijlagen
Fongers H60
Fongers H60
ed1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 dec 2021, 16.29

Re: Nieuw lid

Bericht door ed1981 »

En deze duitse?? fiets. Volgens de vorige eigenaar een berg tabor, maar ik kan er niks over vinden. Heeft geen verlichting op gezeten en heeft hele aparte banden, doet een beetje truppenfahrrad achtig aan.
Bijlagen
Berg tabor?!
Berg tabor?!
Plaats reactie