Nog een aanmelding van een fietsliefhebber

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Nog een aanmelding van een fietsliefhebber

Bericht door maartenB »

Goeiemorgen,
ik zie dat jullie voorstellen om deze discussie in een eigen rubriek te zetten.
De rubriek koffieklets lijkt me daarvoor passend, die is voor onderwerpen die in feite buiten de scope van het forum vallen.
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gammal_Cykel
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 jan 2022, 08.50

Re: Nog een aanmelding van een fietsliefhebber

Bericht door Gammal_Cykel »

Beau-Velo schreef: 11 jan 2022, 21.02 Lekker bezig Gammal Cykel.
Ik hou daar wel van om die oude frames te redden die al half in de schrootbak staan.
Wordt niet altijd gewaardeerd als zijnde niet origineel. Maar zo zijn ze er nog. En heerlijk om creatief bezig te zijn net effe wat anders maken als de rest heeft.
Er zijn zoveel mooie frames gemaakt die zoveel mooier uit de verf komen in een nieuw jasje.
Ik ben voor een eigen rubriek van eigen bouw/verbouw fietsen.
Met gebruik van oude frames zijn het nog steeds oude fietsen.
Het zou volgens mij de club ook wat breder maken.
Ben een jaar of 15 geleden met oude Simplex begonnen om vervolgens zelf fietsen te bouwen van oude frames.
Waarop restauraties van oude fietsen volgden om er uiteindelijk ook nog eens op te gaan fietsen.
Maar het meeste plezier zit toch in die eigenbouw projecten. En dat zie ik in jou projecten ook wel terug.
Veel bouw plezier gewenst.

Groeten Martijn
Martijn, dankjewel voor je warme welkom!

Ik vind je fietsen prachtig! Die rode doet mij denken aan de "BSA folding bike" van de tweede wereldoorlog. Mooie looptail.

Je "dubbele stang" ratrod vind ik eigenlijk ook fantastisch! Als je die ooit van de hand wil doen...... ;)
Wat voor banden zitten daar op? Schwalbe Fat Frank 26" of 28"?
maartenB schreef: 12 jan 2022, 11.27 Goeiemorgen,
ik zie dat jullie voorstellen om deze discussie in een eigen rubriek te zetten.
De rubriek koffieklets lijkt me daarvoor passend, die is voor onderwerpen die in feite buiten de scope van het forum vallen.
groet,
Maarten
Dank u wel maartenB.

Zodra ik wat meer updates heb zal ik dit in de koffieklets zetten.
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Nog een aanmelding van een fietsliefhebber

Bericht door Beau-Velo »

De Ratrod begon zijn leven als transportfiets gebouwd in Eindhoven.
Had niet echt iets met transport fietsen maar wilde graag een lokaal gebouwde fiets.
Bij het kaal maken van het frame in slechte staat vond ik het blanke oude staal met zwarte putten zo mooi dat ik voor blanke lak ben gegaan. Een docu over Het ontstaan van Harley Davidson bracht me op het idee van de rode velgen met dikke crème banden. (Zijn 26” Fat Frank van Schwalbe in de breedste maat) op originele transport velgen. Een replica race stuur komt van clublid Wilbert. Comfortabel is anders. Maar mooie decoratie in de woonkamer. Verkoop overweeg ik wel eens. Maar wat is zoiets waard? En vind hem zelf ook steeds zeer geslaagd.
De rode Batavus supersport wil wel verder afmaken en verkopen. Maar ook dan weer de vraag, wat is hij waard? En wie verkoop je zoiets?

Groeten Martijn
Gammal_Cykel
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 jan 2022, 08.50

Re: Nog een aanmelding van een fietsliefhebber

Bericht door Gammal_Cykel »

Beau-Velo schreef: 3 feb 2022, 20.49 De Ratrod begon zijn leven als transportfiets gebouwd in Eindhoven.
Had niet echt iets met transport fietsen maar wilde graag een lokaal gebouwde fiets.
Bij het kaal maken van het frame in slechte staat vond ik het blanke oude staal met zwarte putten zo mooi dat ik voor blanke lak ben gegaan. Een docu over Het ontstaan van Harley Davidson bracht me op het idee van de rode velgen met dikke crème banden. (Zijn 26” Fat Frank van Schwalbe in de breedste maat) op originele transport velgen. Een replica race stuur komt van clublid Wilbert. Comfortabel is anders. Maar mooie decoratie in de woonkamer. Verkoop overweeg ik wel eens. Maar wat is zoiets waard? En vind hem zelf ook steeds zeer geslaagd.
De rode Batavus supersport wil wel verder afmaken en verkopen. Maar ook dan weer de vraag, wat is hij waard? En wie verkoop je zoiets?

Groeten Martijn
Gaaf verhaal. Ik geloof dat je de miniserie "the Harley and the Davidsons" bedoeld? Die vind ik ook erg gaaf.

Wat betreft verkoop en prijzen dat is altijd lastig.
Ik ben mij ervan bewust dat mijn smaak lang niet iedereen zijn smaak is en dat is ok. Maar als ik een technisch 100% fiets op marktplaats aanbied, dan hoop ik toch op beter dan 50 - 100 euro :lol:

De mensen die voor mijn 'retro mountainbikes' en klunker bikes komen, komen toch vaak uit steden als Maastricht, Rotterdam, S'Hertogenbosch en Utrecht.
Twente (waar ik nu woon) is wat conservatiever heb ik het idee.
Gammal_Cykel
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 jan 2022, 08.50

Re: Nog een aanmelding van een fietsliefhebber

Bericht door Gammal_Cykel »

Toch nog even een update, mogelijk wordt het gewaardeerd:

Ik heb de fiets 95% klaar, ik wil er nog wat 'oude stijl' lijnen opzetten en een paar kleine details uitwerken, zoals de lampen (nieuwe kaars er in).

De 2e paasdag heb ik een ronde gemaakt van 107 kilometer na een testrit enkele dagen ervoor.
Deze fiets beviel erg goed qua houding, pas na 95 kilometer begon mn achterwerk wat moeite te krijgen en mijn rechtervoet kreeg wat kramp.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Nog een aanmelding van een fietsliefhebber

Bericht door veenofiets »

Wat een prestatie de fiets is mooi gemaakt maar lijkt me qua fietsen nog minder dan een Raleigh chopper zo met de pootjes naar voren.

Freek
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Nog een aanmelding van een fietsliefhebber

Bericht door de rode »

Erg mooi geworden ; een bord [of iets in tankvorm] tussen de bovenbuizen met ,,Harley Davidson ,, erop in klassieke letters zou ook niet misstaan 8-)
fietshobbyist
Berichten: 634
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Nog een aanmelding van een fietsliefhebber

Bericht door fietshobbyist »

"Harley Trapkinson"
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Nog een aanmelding van een fietsliefhebber

Bericht door non-fixie »

Ik ben onder de indruk! Zowel van de fiets als van de afstand en de gemiddelde snelheid van die rit. :shock:
Plaats reactie