gezocht: kabel(set) Sachs Super Seven

Plaats reactie
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

gezocht: kabel(set) Sachs Super Seven

Bericht door Bandenplakker »

Collega-liefhebbers,

De binnenkabel van mijn (dagelijkse) Sachs Super Seven-versnellingsnaaf is in het midden gebroken en daarom zoek ik een hele van minimaal 1600 mm. Het is een starre "trekken en duwen"-kabel uit een (1) stuk, dus niet een meervoudige getwiste (Bowden?)-kabel; Shimano gebruikte dezelfde soort kabels voor hun Positron-derailleurs.
Op de afbeelding zie je het geheel inclusief stuurversteller, clickbox en buitenkabel, dat mag ook natuurlijk, maar ik ben vooral geinteresseerd in de binnenkabel zelf.

Misschien ten overvloede: ik ben bereid om ervoor te betalen.

Dirk
Bijlagen
Sachs super seven clickbox assy_IMG_20220416_150605_small.jpg
Sachs super seven clickbox assy_IMG_20220416_150605_small.jpg (9.77 KiB) 341 keer bekeken
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: gezocht: kabel(set) Sachs Super Seven

Bericht door m-gineering »

Bandenplakker schreef: 12 mei 2022, 10.38 Collega-liefhebbers,

De binnenkabel van mijn (dagelijkse) Sachs Super Seven-versnellingsnaaf is in het midden gebroken en daarom zoek ik een hele van minimaal 1600 mm. Het is een starre "trekken en duwen"-kabel uit een (1) stuk, dus niet een meervoudige getwiste (Bowden?)-kabel; Shimano gebruikte dezelfde soort kabels voor hun Positron-derailleurs.
Op de afbeelding zie je het geheel inclusief stuurversteller, clickbox en buitenkabel, dat mag ook natuurlijk, maar ik ben vooral geinteresseerd in de binnenkabel zelf.

Misschien ten overvloede: ik ben bereid om ervoor te betalen.

Dirk
Ik weet niet hoe ingewikkeld de uiteinden zijn, maar de kabel is pianodraad, en dat hebben ze bij de pianohandel
/Marten
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: gezocht: kabel(set) Sachs Super Seven

Bericht door Bandenplakker »

Het uiteinde in de stuurversteller heeft een aangeklonken verdikking in de vorm van een tonnetje (dwars op de draad).

Dirk
fietshobbyist
Berichten: 634
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: gezocht: kabel(set) Sachs Super Seven

Bericht door fietshobbyist »

scheunenfun.de ? Van de heer Hansen, lid van de duitse Oude Fiets, met zijn handel in oldtimer fietsnaven.
Plaats reactie