Gazelle lausanne Reynolds 531

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Jacsev
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2022, 12.01

Gazelle lausanne Reynolds 531

Bericht door Jacsev »

Ik heb een Gazelle Lausanne Reynolds 531 super tourist herenfiets geërfd en weet niet hoe oud deze is. Zoek ook een handleiding hiervan.

Kan iemand info verstrekken?
Gebruikersavatar
velofilie
Berichten: 351
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21.35

Re: Gazelle lausanne Reynolds 531

Bericht door velofilie »

Hallo Jac,

Is dit wat je zoekt?
Gazelle.jpg
Groet, Wiel
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Gazelle lausanne Reynolds 531

Bericht door m-gineering »

Jacsev schreef: 24 mei 2022, 17.10 Ik heb een Gazelle Lausanne Reynolds 531 super tourist herenfiets geërfd en weet niet hoe oud deze is. Zoek ook een handleiding hiervan.

Kan iemand info verstrekken?
Kom de naam tegen in een folder uit '95 voor een hybride met Shimano STX montage. ALs je hem echt wil dateren moet je vaak kijken welke onderdelen er op zitten, daar zijn de modeljaren of productie dat vaak wel van te vinden.

Als Gazelle al een handleiding had, zou ik er alleen naar op zoek gaan om de fiets compleet te maken. Voor nuttige informatie moet je er doorgaans niet wezen. Die info zoek je op aan de hand van de gemonteerde (ingekochte) onderdelen
/Marten
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Gazelle lausanne Reynolds 531

Bericht door non-fixie »

Hmmmm. Elf Reynolds 531-buizen? Campagnolo padden? 72 graden? Cantilever-nokken?

Doe mij er maar een in 64 cm. :)
Jacsev
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2022, 12.01

Re: Gazelle lausanne Reynolds 531

Bericht door Jacsev »

Is een dergelijke fiets interessant voor verzamelaars? Zo ja, hoe kom ik daarmee in contact? Het is inderdaad de fiets waarvan in een ander bericht een brochure is geplaatst.
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Gazelle lausanne Reynolds 531

Bericht door m-gineering »

Jacsev schreef: 1 mei 2023, 13.44 Is een dergelijke fiets interessant voor verzamelaars? Zo ja, hoe kom ik daarmee in contact? Het is inderdaad de fiets waarvan in een ander bericht een brochure is geplaatst.
Verzamelaars verzamelen iha wat ze in hun jeugd niet konden kopen (neus tegen de winkelruit, Ferrari's etc) of spul waar een verhaal bij hoort ((bijna) de fiets van Eddy Merckx, bij voorkeur vroeg gestorven en mistieke framebouwers, technische mijlpalen of doodlopende wegen enz)

Deze fiets scoort op deze punten slecht. Het frame is dan nog het meest begeerlijke, de rest van de spullen is meh. Aan de andere kant, je heb ook maar een geinteresseerde nodig.
/Marten
Plaats reactie