Fongers PGF gespot

In deze rubriek staat iedere maand een andere 'vondst' centraal.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick013
Berichten: 260
Lid geworden op: 12 nov 2012, 22.02
Locatie: Tilburg

Fongers PGF gespot

Bericht door Nick013 »

Afgelopen week deze leuke en originele Fongers (uit de PGF periode) gespot in de binnenstad van Tilburg :mrgreen: 8-)
Bijlagen
Fongers PGF spotje2.jpg
Fongers PGF spotje3.jpg
Fongers PGF spotje1.jpg
Less is more :mrgreen:
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 969
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Fongers PGF gespot

Bericht door JasperA »

:lol: , een PGF is inderdaad wel erg bijzonder! Was het niet een PFG Nick? ;)

Los daarvan, van de aangeboden Fongers fietsen lijkt de grootste groep momenteel uit de PFG tijd te komen. De periode van midden tot eind jaren ‘60. Sportfietsen uit midden jaren ‘50 eigenlijk zelden. Is dit bij andere merken ook het geval? Is er een soort van verschuiving in meest aangeboden fietsen uit een bepaalde periode?
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Gebruikersavatar
Nick013
Berichten: 260
Lid geworden op: 12 nov 2012, 22.02
Locatie: Tilburg

Re: Fongers PGF gespot

Bericht door Nick013 »

:P :lol:
Less is more :mrgreen:
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Fongers PGF gespot

Bericht door veenofiets »

L
os daarvan, van de aangeboden Fongers fietsen lijkt de grootste groep momenteel uit de PFG tijd te komen. De periode van midden tot eind jaren ‘60. Sportfietsen uit midden jaren ‘50 eigenlijk zelden. Is dit bij andere merken ook het geval? Is er een soort van verschuiving in meest aangeboden fietsen uit een bepaalde periode?
Zijn denk ik paar factoren ten eerste heeft de Fongers fabriek in die pfg tijd waarschijnlijk ontzettend veel fietsen gemaakt bij Veeno was de productie in diezelfde jaren zestig enorm hoog ze hadden daar gewoon een soort lopende band gemaakt om maar zoveel mogelijk fietsen te kunnen produceren. Tenslotte zijn het de laatste dus ik denk veel overlevers tov eerdere productiejaren.

Freek
Plaats reactie