Hippe Zzipper

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Hippe Zzipper

Bericht door deraptor »

Oude edities van tijdschrift 'Fiets' geven wel een prachtig mooi tijdsbeeld van de jaren '80 fietscultuur... helemaal als je zoals ik een geboortedatum hebt in de 2e helft van de eighties :lol: Paarsgeelgroene fietskleding, snorren, en 'innovaties.'

Vandaag in editie september 1982 zitten bladeren, met onder andere de Zzipper stroomlijn: 'een driedimensionaal gebogen ruitje dat met aluminium beugels en klittenband op de remgrepen gemonteerd wordt. Volgens allerlei tests geeft de Zzipper gemiddeld 7% snelheidswinst, vooral in de toerhouding."

Groot succes geworden ;)
IMG_20220624_121612928.jpg
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Hippe Zzipper

Bericht door m-gineering »

deraptor schreef: 24 jun 2022, 13.14 Oude edities van tijdschrift 'Fiets' geven wel een prachtig mooi tijdsbeeld van de jaren '80 fietscultuur... helemaal als je zoals ik een geboortedatum hebt in de 2e helft van de eighties :lol: Paarsgeelgroene fietskleding, snorren, en 'innovaties.'

Vandaag in editie september 1982 zitten bladeren, met onder andere de Zzipper stroomlijn: 'een driedimensionaal gebogen ruitje dat met aluminium beugels en klittenband op de remgrepen gemonteerd wordt. Volgens allerlei tests geeft de Zzipper gemiddeld 7% snelheidswinst, vooral in de toerhouding."

Groot succes geworden ;)

IMG_20220624_121612928.jpg
Wat mij vooral opviel was dat je er erg warme handen mee kreeg, in de winter was het vast fijn geweest, maar ik leende hem in de zomer ;)
/Marten
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Hippe Zzipper

Bericht door de rode »

ziet er meer uit als het windscherm van een kinderzitje :?
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Hippe Zzipper

Bericht door deraptor »

de rode schreef: 24 jun 2022, 16.08Wat mij vooral opviel was dat je er erg warme handen mee kreeg, in de winter was het vast fijn geweest, maar ik leende hem in de zomer ;)
Ha, broeikaseffectje 8-) Het artikeltje zegt daarover 'bij slecht weer geeft de Zzipper bescherming tegen kou en nattigheid, bij warm weer is er nog voldoende koeling. Dat althans lezen we in een Amerikaanse test.'
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Hippe Zzipper

Bericht door deraptor »

In het kader van tijdsbeeld... mooie cover ook trouwens ;) ;)
IMG_20220624_175048512.jpg
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Hippe Zzipper

Bericht door de rode »

vooral die tekst erbij ,,dat loopt gesmeerd,, :lol:
arnoldus
Berichten: 359
Lid geworden op: 7 mei 2013, 20.56

Re: Hippe Zzipper

Bericht door arnoldus »

Nog een soort scherm om in het zog te zitten ca 1920
Bijlagen
IMG_1191 (2).JPG
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Hippe Zzipper

Bericht door veenofiets »

De tandem lijkt als een gangmaker te fungeren voor de racefiets. Zo een ruitje lijkt me niet prettig op een racefiets neemt veel verkoeling weg schat ik in. Afgelopen woensdag met de racefiets naar mijn werk geweest ik fiets eigenlijk te weinig en dan is 100 km op een dag 50 heen en 50 terug best veel. Mooie rit maar de verkoeling van de rijwind wil je niet missen!

Freek
Plaats reactie