Over Gazelle kleuren

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1256
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Gazelle kleuren

Bericht door asterduc »

Op onderstaande link heb ik een aantal veel voorkomende Gazelle kleuren geplaatst voor Gazelle fietsen tot 1970.
Als je op de foto het 'i' teken selecteert krijg je rechts een tekstveld waarin de kleuren code staat vermeld.

https://goo.gl/photos/gcAfTdLkJTfCeVro8

De kleuren zijn opgemeten vanaf een jaren 60 Gazelle kleurenwaaier alsook een ouder Gazelle kleurenstaal en nog verschillende Gazelle fietsen, doorgaans genomen onder de vorkkroon omdat de kleur daar niet is aangetast door zon en regen.

De gebruikte Brother scanner geeft een Lab kleurencode.
Deze code is getransformeerd naar zowel LCh als RGB.
Met die gegevens is de dichtst benaderende kleur opgezocht.
Dat kunnen zowel RAL, Pantone als merktypische verfcodes of standaards zijn.
Bij de foto staan ze in volgorde van match. Dus de eerstgenoemde is de dichtst benaderende. Waar mogelijk heb ik een poging gedaan om de dichtst benaderende RAL kleur weer te geven.

Hieronder een voorbeeld van Gazelle kleur Nr 2, de eerste niet zwarte kleur, het Grijsgroen.
Bijlagen
Gazellekleuren.jpg
Gazellekleuren.jpg (100.84 KiB) 740 keer bekeken
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Over Gazelle kleuren

Bericht door maartenB »

Toelichting: Bovenstaand bericht komt uit de (nu verplaatste) documentatiebank. Het is zeer de moeite waard om te behouden, dus bij deze.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Over Gazelle kleuren

Bericht door veenofiets »

Fongers maakte dacht ik ook al veij snel een fraaie fiets in een grijstint. Meerendeel van die oude fietsen was ala T-Ford we leveren alle kleuren als het maar zwart is…

Freek
Plaats reactie