Phoenix Superbe Meisjes Rijwiel 1953

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Phoenix Superbe Meisjes Rijwiel 1953

Bericht door deraptor »

Soms kom je iets tegen wat je altijd al wilde hebben zonder dat je wist dat je t altijd al wilde hebben. Ik kwam een andere fiets halen, maar zag opeens deze. Laag stof er op, verscholen tussen grotere frames. Uit de verzameling van een oude fietsenmaker, tientallen jaren op zolder gestaan.

Een Phoenix Superbe Meisjes Rijwiel. Framenummer 192157, dus datering rond 1953. Klopt mooi met de folder van dat jaar uit de documentatiebank. Prachtige kleur rood met gouden accenten, doorlopend in het doek van de jasbeschermer en de kettingkast. Die moest mee :lol:

Restauratieplan: geen. Vanmiddag met wat lauwwarm water de fiets gewassen, de lak en de transfers kwamen mooi onder het stof vandaan. De banden zijn even oud als de fiets zelf en zijn in de loop der jaren knoepert hard geworden. Ik laat dat zo, heb ik besloten. Om de achterband te kunnen vervangen moet het lakdoek deels los, en gezien de droogtescheurtjes en de roestige knoopjes kan het doek daar alleen maar slechter van worden. Ik ga er toch niet op fietsen :lol: en het is nu een soort mooie tijdscapsule...
IMG_4961.JPG
IMG_4950.JPG
IMG_4956.JPG
IMG_4958.JPG
IMG_4966.JPG
IMG_4969.JPG
IMG_4982.JPG
IMG_4977.JPG
Untitled-2.jpg
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 969
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Phoenix Superbe Meisjes Rijwiel 1953

Bericht door JasperA »

Mooi zeg! Kinderfietsen in nieuwstaat zijn sowieso al redelijk schaars. Goede keuze om het zo te laten.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: Phoenix Superbe Meisjes Rijwiel 1953

Bericht door Empo's bijgebouw »

hij lijkt wel nieuw
wees er maar zuinig op hier vind je geen 2de weer van en zeker niet in deze kleur
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Phoenix Superbe Meisjes Rijwiel 1953

Bericht door Maarten Waarlé »

Zo , wat een gaaf ding zeg!
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Phoenix Superbe Meisjes Rijwiel 1953

Bericht door veenofiets »

Gave vondst!

Freek
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Phoenix Superbe Meisjes Rijwiel 1953

Bericht door deraptor »

Dank jullie wel! Hij krijgt een mooie plek binnenshuis inderdaad.. in de 'fietsenkamer' :mrgreen:
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Plaats reactie