zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door m-gineering »

BeundeHaastweewieler schreef: 5 jul 2022, 10.40
m-gineering schreef: 11 jun 2022, 09.17
BeundeHaastweewieler schreef: 11 jun 2022, 00.58

is voor Union lite. daar heb ik er 5 van. deze fietsen. de verlichting is permanent aangesloten waardoor dat in het overgrote deel van de tijd overbodig zwaar trapt.
Harder fietsen, boven de 18 km/h loopt de bijbehorende nx30 dynamo lichter met licht aan dan met licht uit ;)
klopt niet wat je zegt.
Als ik als bron kan kiezen tussen een BeundeHaas en een ingenieur die 632 pagina's meetgegevens over dynamo's verzamelt........

http://www.enhydralutris.de/Fahrrad/ind ... eleuchtung
Bijlagen
nx30.jpg
nx30.jpg (18.46 KiB) 504 keer bekeken
/Marten
BeundeHaastweewieler

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door BeundeHaastweewieler »

intresseert me niet, enkel empirische gegevens. Ik kan je vertellen hoe het fietst. En jij bent wel vaker eigenwijs dus nodig je uit om het zelf te ervaren.
En leuk, die lab omstandigheden, maar je hebt ook nog wind die toeneemt. en harder fietsen kost meer energie. kun je ook wegstrepen tegen lichter lopen als dat al zo zou zijn.
Maar ik vind dit een zinloze discussie. een onbelaste dynamonaaf loopt lichter dan een belaste, dus wil ik hem uitschakelbaar maken.
theodorus
Berichten: 391
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door theodorus »

8-)
Laatst gewijzigd door theodorus op 5 jul 2022, 14.55, 1 keer totaal gewijzigd.
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door Empo's bijgebouw »

Gaat weer lekker hier allemaal negatiefiteit
Is het mogelijk dat dit bericht gesloten word dat hier geen reacties meer onder kunnen komen want dit is niet handig zo maak je alleen maar je forum negatief bekend en dat willen we niet
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
BeundeHaastweewieler

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door BeundeHaastweewieler »

Als ik de hele dag op m,n benen heb gestaan en sávonds naar huis ga en een paar stalpoten heb waar ik geen kracht meer in heb, wil ik niet harder hoeven fietsen om een weerstand te overwinnen.
Terwijl de weerstand makkelijk verminderd door het uitschakelen van de verlichting. wanneer we sávonds tot 22u licht hebben en het s'morgens al licht is.
Maar zoals ik al eerder zei; het is misschien tijd om mijn verzoek in te willigen om dit forum te verlaten.
En altijd die pedante houding van; "wij zijn allemaal 100x beter".
Wat doet dat er hier toe. Dat is ronduit arrogant. En als dat de enige manier is om een discussie te beslechten waar ik nooit op heb zitten wachten en niet begonnen ben.
En als je me zo plein-aux-publicque afbrand mag je me zeggen wat ik je nog verschuldigd voor de spulletjes die ik van je heb gekregen en maak ik dat zo snel mogelijk over en hoef ik met niemand meer, dus ook jou niet te maken te hebben.
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door Empo's bijgebouw »

Ik ben bij het woord arrogant maar opgehouden
Ik denk persoonlijk als er iemand arrogant is dat jij dat bent o sorry dat u dan bent
Mensen zoals u mag je niet aanspreken met jij
Want mensen die op deze manier een discusie beginnen en beginnen te zeggen dat ze uit gaan schrijfen moeten hun best maar doen

O ja dat wij 100 % beter zijn is zeker niet waar
Maar een vereniging die oudefiets heet en je met nieuwe fiets onderdelen aankomt zetten is het opzich vrij lochisch dat we zi reageren
Als je daar niet overkant kan je indd maar beter weg gaan

O ja ik ben trouwens niks beter dan jij (u) want als je dit verhaal leest zinder spelings controller die tegen woorden in de telefoon zit is er niks van te maken
Ik ben abram ik hen add dppnos en displectie en kan daar dus maar weinig aan doen
Fijne dag nog👋👋
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 677
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door wimjansen »

Wat een ongezellig stel reacties. Het lijkt me dat het zoeken van de bewuste Shimano schakelaar meer resultaat kan hebben op Marktplaats. Zou dat aanraden en dan zijn we meteen klaar met het onderwerp...
Wim
DCR gaat nooit verloren....
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door maartenB »

Beun dehaas heeft aangegeven bij mij dat hij wil stoppen met het forum. Dat is jammer, maar modern hoort er inderdaad niet op.

Wees ajb altijd vriendelijk en beleefd tegen elkaar.

Hier gaat een slot op.

groeten,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gesloten