Handpalmen slapen in tijdens fietsen

m-gineering
Berichten: 1424
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Handpalmen slapen in tijdens fietsen

Bericht door m-gineering »

Lutz_NL schreef: 29 jul 2022, 17.44 Vandaag ben ik weer een stukje gaan fietsen op de Moulton. Er zit een u formig stuur op, wat destijds vermoedelijk uit staal was, maar bij mij is die van Aluminium. Het stuur is net zo smal als bij het origineel en doet mij denken aan een stuur van een kinderfiets, ook omdat het stuur zo dun is.
normaal is zo'n stuur 22.2mm dik. Er zijn versies met chroom stuur/stuurpen (een stuk) en versies met een stuurpen met klemming en losse sturen

Ik heb twee linker handgrepen op zitten. Indien ik voor de fiets sta, kan ik op de linker handgreep S…o lezen, en op de rechter zijde staat het op zijn kop. Het stuur kan niet meer hoger, dan komt het stuur te dicht bij de benen. Dat verklaart ook waarom ik bij het fietsen te ver op de handgrepen leun.
staat het zadel niet heel ver naar voren? (ik zie nu op de foto dat er een Brooks op zit, die kan idd niet ver naar achteren. Ook staat de punt tamelijk naar beneden, waardoor je vermoedelijk naar voren schuift en je jezelf alleen in balans kan houden door je weer terug te duwen)
Ik denk ik hou het erbij om in het weekeinde een uurtje ermee te fietsen. Rond 1992/93 heb ik van een gepensioneerde collega een Moulton ABP overgenomen, en hij kocht een echte AM nieuw in doos. Al snel heb ik in plaats van de ABP een Birdie gekocht.
Vorig jaar kon ik via dit forum een Stowaway overnemen.

Hoe rijdt een Bickerton trouwens. Het heeft ook kleine wielen, dus heel stabiel zal het niet zijn. Maar kan men ermee een uurtje zonder problemen fietsen?
Een Bickerton rijdt ... apart. Ik kan er best hele afstanden op fietsen, maar dan hou ik het stuur bij de (dunne ;) ) verbindingsstang vast zodat je een racefiets positie krijgt. En je hebt dan minder last van het gewiebel, want een Bickerton rijdt als een pan zachtgekookte pasta.
/Marten
Plaats reactie