622-velg tijdelijk te leen gezocht in Utrecht

Plaats reactie
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

622-velg tijdelijk te leen gezocht in Utrecht

Bericht door Bandenplakker »

Voor een tussenstap in een naaftransplantatie zoek ik in (de buurt van) Utrecht een 36-gaats 622 (28 x 1 3/8)-velg tijdelijk te leen.
Hoeft niet mooi of loepzuiver recht te zijn, voor of achter maakt ook niet uit, net als alu, staal of rvs: allemaal goed.
Zelfs een vergoeding behoort tot de mogelijkheden, als dat helpt.

Dirk
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: 622-velg tijdelijk te leen gezocht in Utrecht

Bericht door m-gineering »

Bandenplakker schreef: 1 aug 2022, 09.41 Voor een tussenstap in een naaftransplantatie zoek ik in (de buurt van) Utrecht een 36-gaats 622 (28 x 1 3/8)-velg tijdelijk te leen.
Beetje fietsenmaker heeft er genoeg op de schroothoop liggen, maar wat ben je wel niet van plan? Het enige wat ik kan verzinnen is iets simpels heel ingewikkeld maken ;)
/Marten
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: 622-velg tijdelijk te leen gezocht in Utrecht

Bericht door Bandenplakker »

Marten,

Ik houd zo min mogelijk voorraad aan en dat is eigenlijk al te veel.
Het gaat om een meervoudige naaftransplantatie: moet uit zeer kromme velg naar een goede, waar ook de naaf nog in zit en ik heb geen zin om -ook al kan ik het wel- uit te zoeken welke spaak waar thuis hoort.
Inmiddels ben ik dankzij ‘fietser’ voorzien.

@moderator: dit draadje kan, indien gewenst, op slot.

Dirk
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: 622-velg tijdelijk te leen gezocht in Utrecht

Bericht door m-gineering »

Bandenplakker schreef: 2 aug 2022, 11.46 Marten,

Ik houd zo min mogelijk voorraad aan en dat is eigenlijk al te veel.
Het gaat om een meervoudige naaftransplantatie: moet uit zeer kromme velg naar een goede, waar ook de naaf nog in zit en ik heb geen zin om -ook al kan ik het wel- uit te zoeken welke spaak waar thuis hoort.
Inmiddels ben ik dankzij ‘fietser’ voorzien.

@moderator: dit draadje kan, indien gewenst, op slot.

Dirk
Knoop de spaken op het kruis bij elkaar en je hebt een stabiel spinneweb wat je goed opzij kunt leggen. Markeer even de twee spaken rond het ventiel, en duim dat de andere velg niet andersom geboord is.

Of markeer alle kopjes aan de buitenkant met een viltstift om de binnen- en buitenspaken uit elkaar te houden en haal het wel uit elkaar
/Marten
Plaats reactie