Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

Bericht door hansvdw »

Aangeboden via het bestuur van de vereniging: Simplex herenfiets uit de jaren 60, door de eigenaar overgenomen van zijn vader.

Mooi model, met trommelremmen voor en achter en drie versnellingen.

Fiets lijkt origineel en compleet - bagagedrager en standaard komen er ook bij. Kansrijk project, gratis (maar een flesje wijn of zo zou een mooi gebaar zijn) op te halen in Veenendaal voor leden van De Oude Fiets.

Bij interesse graag een mail aan info@oudefiets.nl, de eerste die reageert krijgt het mailadres van de eigenaar voor verdere afhandeling.

Groeten, Hans
Bijlagen
70E738CC-18A9-4997-9AE1-1C91D628A0E6.jpeg
B11897C4-D26E-4F59-8FD2-A5C66C869265.jpeg
6BB8F78F-1941-41B8-B087-9BF957C5D2D1.jpeg
4F22DA71-2986-4986-BC5F-875712ADFE62.jpeg
CBEE1942-8589-4A3F-8A7F-24B451E1E84B.jpeg
2E439598-8708-4968-BB76-25C6BD99AF59.jpeg
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

Bericht door hansvdw »

Niemand interesse in deze Simplex? Dan zal ik de eigenaar berichten dat binnen de vereniging geen interesse bestaat. Hopelijk vindt hij toch een goed huis.
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

Bericht door ReinvB »

wat jammer dat er niemand in geinteresserd is, lijkt een leuke fiets, ik woon zelf pas in augustus weer in Nederland en heb het dan de eerste tijd erg druk helaas
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

Bericht door hansvdw »

Inderdaad heel jammer Rein. Fongers, Gazelle en bijzondere modellen vinden hun weg wel, terwijl het de moeite waard is de wat kleinere merken, ook uit de jaren 60, te koesteren. Deze Simplex hoort bij het straatbeeld van die jaren en draagt bij aan de rijke en gevarieerde Nederlandse fietscultuur. Een vereniging als de onze is er om iets van die veelzijdigheid te behouden en de geschiedenis vast te leggen.

Gelukkig is er een Simplex special van het clubblad in voorbereiding. Maar het zou zo mooi zijn als fietsen als deze Simplex, die langzaam uit het zicht verdwijnen, worden opgepikt en goed onderhouden. Maar ja…

Groeten, Hans
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

Bericht door Loopt spaak »

Maar ik wil wel zo’n mooie simplex hebben.👍
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

Bericht door hansvdw »

Dat kan. Even een mailtje maar info@oudefiets.nl en je krijgt het mailadres van de eigenaar in Veenendaal.

Groeten, Hans
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

Bericht door veenofiets »

Mooi dat de fiets toch goed terecht komt zoals gezegd een klein merk maar die zijn gewoon ook dikke prima 👌.
Vanavond even de boer op geweest om kaas en appels met de Veeno die fietst eigenlijk beter dan de Fongers de reden is simpel die Veeno heeft afgelopen winter overal nieuw vet en olie gekregen. Gewoon daardoor een heel fijn fietsje geworden. Die Fongers heeft dat ook nodig maar dan nog zal ie niet zon vlot fietsje worden als die eigenlijk voor mij te kleine Veeno heb ik zon gevoel ook doordat die torpedo 3v terugtrap gewoon wat sportiever rijd vind ik dan…

Freek
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

Bericht door hansvdw »

Dag Freek, die Simplex heeft helaas zijn weg nog niet gevonden. Over tien jaar is het misschien dringen voor zo’n fiets, nu moet hij het hebben van een liefhebber die grootmoedig de zorg op zich neemt. Zo’n liefhebber lijkt er binnen de vereniging niet te zijn.

Groeten, Hans
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

Bericht door veenofiets »

Ok uit de draad begrijp ik dat looptspaak m wil.

Freek
Fongers1952
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Simplex herenfiets jaren 60, gratis op te halen

Bericht door Fongers1952 »

veenofiets schreef: 2 aug 2022, 22.23 Mooi dat de fiets toch goed terecht komt zoals gezegd een klein merk maar die zijn gewoon ook dikke prima 👌.
Vanavond even de boer op geweest om kaas en appels met de Veeno die fietst eigenlijk beter dan de Fongers de reden is simpel die Veeno heeft afgelopen winter overal nieuw vet en olie gekregen. Gewoon daardoor een heel fijn fietsje geworden. Die Fongers heeft dat ook nodig maar dan nog zal ie niet zon vlot fietsje worden als die eigenlijk voor mij te kleine Veeno heb ik zon gevoel ook doordat die torpedo 3v terugtrap gewoon wat sportiever rijd vind ik dan…

Freek
Maar zo’n klein merk was Simplex toch helemaal niet? Ik kan me goed herinneren dat je er in de regio Haarlem - Amsterdam veel zag
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Plaats reactie