Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Even voorstellen

Bericht door Lidnr13 »

In 1981 kreeg ik voor het eerst belangstelling voor oude fietsen toen een kennis mij voor niet te veel geld een BSA Airborne bicycle uit ww2 te koop aanbood. Die paste wel in een van mijn verzamelingen en werd dus van mij. Zodoende kwam ik er achter dat er fietsverzamelaars in Nederland waren en deed ik in 1983 mee aan een rit voor oude fietsen in Maartensdijk. Niet op de BSA, maar op een Gazelle Special Sport 1937, die bij mij al meer dan 20 jaar in de kelder stond. Daarna volgden nog vele ritten.

Op de de oprichtingsvergadering van de Oude Fiets in september 1990 gaf ik mij met nog ca. 20 anderen op als lid; kreeg lidnummer 13. In 1992 lid van het bestuur en van 1994 tot 2006 penningmeester. In die tijd 25 keer met een clubstand op Vehikel gestaan.

Buiten genoemde fietsen heb ik er nog wel een aantal, maar allemaal wat jonger. Ook heb ik een collectie fiets- gereedschapjes die vroeger bij de fiets werden geleverd in zo'n leren tasje aan het zadel. Er moet wel een merk op staan! In de loop der tijd heb ik nog zo'n 230 boeken over de fiets en het fietsen verzameld.

Ik kan nog wel meer vertellen, maar dat voert misschien te ver. Mijn naam is trouwens Henk L..... en ik ben nu 77 jaar.
Laatst gewijzigd door Lidnr13 op 1 sep 2013, 20.21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door asterduc »

Amai, wat een entree.

Welkom op het forum Henk.

En met zo een verzameling en staat van dienst mag je gerust alle paginas hier vullen hoor, wij lezen graag met je mee :-)

Groeten,
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Durabo88
Berichten: 2573
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Even voorstellen

Bericht door Durabo88 »

Beste Henk,

Welkom, daar sluit ik mij bij aan.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Voorstellen

Bericht door Lidnr13 »

Op 11 febr. j.l.heb ik mij voorgesteld. Ik heb mijn verhaaltje echter per abuis in de rubriek "Tips voor gebruik van dit forum" geplaatst. Sorry voor deze fout! Ik weet nog niet zo goed de weg in de website, maar dat komt wel.

Groeten
Lidnr13
P1000221.JPG
P1000221.JPG (162.5 KiB) 4212 keer bekeken
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door maartenB »

Hoi Henk,
Welkom, en ik heb je bericht even hierheen verplaatst. :D
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie