Batavus Starflite 1960

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Gebruikersavatar
berkers41
Berichten: 421
Lid geworden op: 20 jan 2013, 18.24
Locatie: Koningslust (N-Limburg)

Re: Batavus Starflite 1960

Bericht door berkers41 »

deraptor schreef: 27 aug 2022, 16.47
berkers41 schreef: 27 aug 2022, 15.39 Ik doe er de foto bij van de fiets, uit ca 1965, met de melding dat deze fiets te koop is. Stuur maar een PB als je interesse hebt.
Ik weet niet of steelframes nog actief is hier, of interesse heeft. Als dat niet zo is heb ik zeker wel interesse om deze Grand Tourist over te nemen. Ik stuur een pb.. groeten, Johan
@ DeRaptor: deze Grand Tourist en heb die teruggebracht in originele staat; d.w.z. met 4 speed Huret derailleur. Fiets heeft 28" wielen en vrijwel alle Batavus details op de onderdelen, zoals standaard, bel en kettingkast. Een opknapper is dit dus niet meer. Ook de lak is nog super, wat te danken is aan de Reynolds 531 buis.
Ik wil er 350 euro voor hebben.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Fredkorpel
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 dec 2021, 13.09
Locatie: Roosendaal

Re: Batavus Starflite 1960

Bericht door Fredkorpel »

Die Grand Tourist is een heel mooi exemplaar! Ik heb er een die veel gebruikt is en waar nog wel wat werk aan is om die weer netjes te krijgen. Een rode. Groeten, Fred
Fredkorpel
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 dec 2021, 13.09
Locatie: Roosendaal

Re: Batavus Starflite 1960

Bericht door Fredkorpel »

En nu is de Batavus Star Flite af met een cremekleurige achterband en jasbeschermers. Groeten, Fred
Bijlagen
Batavus Starflite2_klein.jpg
Batavus Starflite_klein.jpg
Floris91
Berichten: 343
Lid geworden op: 15 mar 2018, 10.30

Re: Batavus Starflite 1960

Bericht door Floris91 »

mooi hoor! en grappig die bataaf op het voorspatbord; nog nooit gezien. Doet me denken aan een het lied van Jacques Brel waarin hij zingt Ils ramènent leur batave jusqu'en pleine lumière. moet je wel je lamp naar beneden bij stellen ;)
Bandenplakker
Berichten: 500
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Batavus Starflite 1960

Bericht door Bandenplakker »

Fred,

Ik vind het een prachtig en heel goed geconserveerd model.

Nog even flauw doen: Over de (kop)lamp gesproken: de lamphaak is volgens mij niet origineel.

Dirk
Fredkorpel
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 dec 2021, 13.09
Locatie: Roosendaal

Re: Batavus Starflite 1960

Bericht door Fredkorpel »

Dirk,

Ik had ook al gedacht dat die lamphaak niet origineel was. Ik heb nog wel originele liggen uit die tijd, dus die zal ik er een keer opzetten. Ik moet sowieso de verlichting nog repareren, want die doet het niet.

Groeten,
Fred
Fredkorpel
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 dec 2021, 13.09
Locatie: Roosendaal

Re: Batavus Starflite 1960

Bericht door Fredkorpel »

Ik twijfel nog of ik de batavier op het voorspatbord rood in moet kleuren. Er zitten verder helemaal geen rode accenten op de fiets.
Groeten, Fred
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Batavus Starflite 1960

Bericht door deraptor »

Fredkorpel schreef: 5 sep 2022, 20.21 Ik twijfel nog of ik de batavier op het voorspatbord rood in moet kleuren.
Het lijkt er op dat alleen de eerste lichting Flying Arrows en Starflites de deels rood ingekleurde mascotte hebben gehad. In de folder van 1961 staan ze rood ingekleurd, in de folder van 1962 al niet meer. Mijn Flying Arrow uit '61 (met het meer zwierige lettertype ten opzichte van de Arrows uit '62 en later) heeft inderdaad de rode mascotte, mijn Starflite van omstreeks '63 duidelijk niet :geek:
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Fredkorpel
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 dec 2021, 13.09
Locatie: Roosendaal

Re: Batavus Starflite 1960

Bericht door Fredkorpel »

Deraptor,
Dat is goed om te weten. Dan kan de Batavier blijven zoals hij oorspronkelijk was. Ik zal kijken of ik die folders in de documentenbank kan vinden.
Bedankt!
Groeten, Fred
Plaats reactie