Woudlooper

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1751
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Woudlooper

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Ah ok, jammer. Het model crank zoals in de folder is namelijk een Williams, en daarmee dateerbaar. Dat had een nog betrouwbaardere datering kunnen geven. Maar 1941 lijkt me wel reëel. Toen werden die rekken ook nog toegepast.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3805
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Woudlooper

Bericht door maartenB »

leuk dat je hem op wilt knappen Jon.
Hoe oud zou deze zijn?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Woudlooper

Bericht door rowejon »

Waar kan ik het beste een transportfiets ketting online kopen aub?
Gr
Jon
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Woudlooper

Bericht door rowejon »

Maarten,
De Torpedo achternaaf is van 1941 & ik denk de wiel is mogelijk origineel. Zeker met een 47-622 Westwood velg, dus geen gewoon tourfiets wiel.
Gr
Jon
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1751
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Woudlooper

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

rowejon schreef: 26 sep 2022, 17.38 Waar kan ik het beste een transportfiets ketting online kopen aub?
Gr
Jon
Ik gebruik deze tegenwoordig: https://www.k-parts.nl/catalogsearch/re ... 8+Schakels
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Woudlooper

Bericht door rowejon »

Hi,
Ik ben bezig gewest.De Thomson trapas is zwaar beschadigd. De kettingblad was 1/8". Ik heb een ongebruikt passende trapas van Theo de Kogel gekregen. Heeft iemand een transportfiets krankstel voor 18mm trapas over aub?
Gr
Jon
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Woudlooper

Bericht door rowejon »

Hi,
Gister de Woudlooper weer rijdbaar gekregen. Ik had een transportfiets kettingblad met uitgelubberd 17mm gaat gekocht & geruimed tot 18mm, & een linke krank met een 18mm gaat. Bij monteren moet ik de spieen flink vijlen, maar als het kan niet hoe het moet!
De onderkant van de balhoofd buis is ook uitgelubberd, dus de onderste lagerschaal rammelt in de frame. Ik probeer een oplossing te bedenken.
1. Bierblik vulstuk.
2. Kneedbaar metaal
Lassen zie ik niet als optie. Als je las op een verhaard stuk verlies je de hardheid, en in de framebuis lassen en weer op maat krijgen lijkt onmogelijk
Graag hoor ik ideen.
Gr
Jon
m-gineering
Berichten: 1424
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Woudlooper

Bericht door m-gineering »

rowejon schreef: 27 nov 2022, 10.59 Hi,
Gister de Woudlooper weer rijdbaar gekregen. Ik had een transportfiets kettingblad met uitgelubberd 17mm gaat gekocht & geruimed tot 18mm, & een linke krank met een 18mm gaat. Bij monteren moet ik de spieen flink vijlen, maar als het kan niet hoe het moet!
De onderkant van de balhoofd buis is ook uitgelubberd, dus de onderste lagerschaal rammelt in de frame. Ik probeer een oplossing te bedenken.
1. Bierblik vulstuk.
2. Kneedbaar metaal
Lassen zie ik niet als optie. Als je las op een verhaard stuk verlies je de hardheid, en in de framebuis lassen en weer op maat krijgen lijkt onmogelijk
Graag hoor ik ideen.
Gr
Jon
Je kan loctite bearing fit of high strenght retainer oid proberen, dat is goed vvoor spleten tot .15-.25mm. Nadeel van bierblokjes etc is dat het gat taps is.
Klassieke oplossing is de passing weer opsolderen en opnieuw ruimen, maar dat is slecht voor de lak. Kun je beter het gat uitkotteren en een verloopbus maken
/Marten
stan97
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 dec 2022, 17.12

Re: Woudlooper

Bericht door stan97 »

Voor de balhoofd cups kan ik Loctite aanbevelen (de groene variant) deze is zoals hierboven genoemd voor het fixeren van lagers en assen. Dit spul is echt ongelooflijk sterk. Ik heb het ook bij mijn balhoofd gebruikt en het werkt al 2 maanden perfect!
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Woudlooper

Bericht door rowejon »

Hoi,
Dank je wel
Jon
Plaats reactie