Blokketting weer terug van weggeweest

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Plaats reactie
Durabo88
Berichten: 2489
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Blokketting weer terug van weggeweest

Bericht door Durabo88 »

Via Facebook kwam ik een fabrikant tegen die zoals ik het zie de blokketting weer op de markt brengt, met name voor E-bikes en het schijnt langer mee te gaan dan een conventionele ketting. Zie link voor de liefhebber.

https://www.newmotionlabs.com/
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1752
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Blokketting weer terug van weggeweest

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Ach ja, als de rijwielindustrie ergens om bekend staat, dan is het gedateerde concepten als vernieuwende technologie opnieuw invoeren. Tenminste geven ze nog aan dat het een oude techniek is, in plaats van te doen alsof het een briljant nieuw idee is.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Blokketting weer terug van weggeweest

Bericht door maartenB »

Is het echt een blokketting of alleen tandwielen met de helft tanden?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1752
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Blokketting weer terug van weggeweest

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Oh, ik had het mis, ze claimen helemaal niet dat het een oude techniek is, maar dat ze voor het eerst in 100 jaar de ketting vernieuwen. Nou ja, niet echt, maar dat denken ze.
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Blokketting weer terug van weggeweest

Bericht door m-gineering »

maartenB schreef: 24 okt 2022, 10.47 Is het echt een blokketting of alleen tandwielen met de helft tanden?
Het is een blokketting, en de uitvinding is dat de tand klem wordt gezet tussen twee rollen. Daar hangen ze dan claims aan met een hoog Simpson gehalte ;) Maar dat is een filmpje, misschien dat het echte verhaal wel logisch is
/Marten
Durabo88
Berichten: 2489
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Blokketting weer terug van weggeweest

Bericht door Durabo88 »

Toch zou ik het graag een keer zelf willen uitproberen. Kilometerteller erop om bij te houden hoe lang het geheel meegaat. Een Cargo E-testbike in Londen ging al meer dan 15.000 km mee, dus ik ben benieuwd hoe lang je er zonder ondersteuning mee doet.
Sportief fietsend!
Plaats reactie