Even introduceren...

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
avangeldere
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2022, 23.05
Locatie: Dordrecht e.o.
Contacteer:

Even introduceren...

Bericht door avangeldere »

Hallo allemaal,

Ik ben vorig jaar lid geworden van de vereniging 'De oude fiets' en heb al met veel plezier veel gebruik gemaakt van de kennisbank.
Mijn naam is Arend-Jan (meestal afgekort tot AJ) In het dagelijks leven werkzaam in het onderwijs. Daarnaast heb ik veel interesse in oude fietsen die ik nieuw leven inblaas. Dit zijn met name toch de bekende sportfietsen uit de jaren '70 en '80 zonder kettingkasten. Meestal zijn dit de bekende Nederlandse merken alswel de Franse merken en soms ook een Engelsman. Soms komen ook mooie Gazelles of mijn liefde Fongers voorbij.
Specifiek Fongers omdat mijn wijlen Indische oudoom gewerkt heeft in de fabriek te Groningen. Meestal zijn de frames mij echter te groot ;)

De fietsen knap ik op en leg ik vast op foto. Meestal met op de achtergrond bezienswaardigheden uit mijn woonplaats Dordrecht. In 2023 hoop ik samen met wat stadsgidsen ook wat oude fietsen in te zetten om toeristische bezoekers een bijzondere ervaring te geven in deze mooie stad.

Wil je een kijkje nemen dan kan dit natuurlijk op knappefiets.nl Ik lees vooral de magazines van de vereniging en ben benieuwd naar de historie.
Als je mij aan leuke fietsen kan helpen (met name toer, race en trimfietsen) of weet je leveranciers die er de nodige hebben dan sta ik daar altijd open voor. Een kijkje op mijn website is natuurlijk welkom: knappefiets.nl
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Even introduceren...

Bericht door Bandenplakker »

Dag AJ,

Ik stuur je een PB.

Dirk
Gebruikersavatar
berkers41
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jan 2013, 18.24
Locatie: Koningslust (N-Limburg)

Re: Even introduceren...

Bericht door berkers41 »

Welkom en complimenten voor je site.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Even introduceren...

Bericht door non-fixie »

Welkom, Arend-Jan!
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Even introduceren...

Bericht door Beau-Velo »

Erg leuk wat je doet Arend-Jan en gelukkig zijn er in Dordrecht en omgeving ook liefhebbers voor te vinden.
Ben zelf altijd blij als ik mijn geld weer terug heb na een project fiets. Maar zo’n gezamenlijke verkoopruimte in het centrum is dan ook wel een goede plek en waar mensen misschien wel willen betalen zoals dat niet het geval is op mp.
Heerlijk om bezig te zijn met die oude fietsen. En dat gemis van technische achtergrond heb je volgens mij wel ingehaald?
Mijn handen blijven overdag ook meestal heel technisch schoon. Maar heerlijk om s’avonds de handen vies te maken en de kop leeg. En houd me creatief scherp.

Zie mijn Atelier pagina op Pinterest: https://pin.it/18ZCeom

Welkom en succes met je knappe fietsen buisness.
Groeten Martijn
Plaats reactie