BSA?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: BSA?

Bericht door Cyclissimo »

Enfield schreef: 1 nov 2022, 19.01 Intussen weer wat verder: bouwjaar 44-45, zeker Sun, waarschijnlijk Wasp of misschien Vitesse.
Leuk dat hij gedateerd is. Ik heb zelf het idee dat de oude Wasp frames een stuk lomper ogen. Zeker de punten van de staande achtervork. Ik dacht ook begrepen te hebben dat de Wasp eerst een 26 inch model was.
Enfield
Berichten: 251
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: BSA?

Bericht door Enfield »

[/quote]

Leuk. Ik vond dat je eigenlijk al aardig Engels was begonnen, qua afmontage. De meeste delen uit die tijd zijn nog wel aardig te vinden. Er staan nu mooie oude Engelse achternaafjes op MP (o.a. Phillips). Ik heb eventueel nog wel mooie Engelse race/sportpedalen ook.
Stuur voor de derailleur maar even een PB.
[/quote]

Zadel en remgrepen zijn idd Engels, stuur is een replica lookalike (cranck is veel recentere Raleigh...). Voorlopig ga ik franse 26" wielen met Normandy hogeflensnaven, en Mafac centerpulls van ergens jaren vijftig. En dan zien we wel wat de toekomst brengt...
Iemand een idee waar ik ietwat sportievere bandjes vind dan de 650 x 35c die er nu opliggen?
PS ik zend een PB!
Enfield
Berichten: 251
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: BSA?

Bericht door Enfield »

Na grondige demontage, reinigen en weken in petroleum werkt de Cycloderailleur die Cyclissimo me bezorgde prima!
Enfield
Berichten: 251
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: BSA?

Bericht door Enfield »

Sun (vermoedelijk Wasp, 1945) rijdt terug.
Aangezien ik aanvankelijk enkel het frame met voorvork had, zijn niet alle onderdelen Brits en periodecorrect (meest jaren zestig denk ik).
Cycloderailleur (met dank aan Cyclissimo) is Frans (maar werd in UK onder licentie gemaakt), naven zijn Normandy in Weinmann (700) velgen en de remmen zijn Mafac. Cranks wscl Frans. Pedalen (ook van Cyclissimo), spatbordjes, zadel, stuurgrepen en pomp zijn Brits. Met de tijd vind ik wel correcte wielen en remmen... Ik ben niet van plan het frame te herlakken.
sun klein.jpg
sun klein 2.jpg
sun cyclo klein.jpg
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: BSA?

Bericht door marco verbaant »

Dank voor je update met foto''s. Zelfs al zou het allemaal niet 100% kloppend zijn, vind ik dat je goede keuzes hebt gemaakt. Die zeker de moeite waard zijn. Veel plezier ermee... :D :D
Enfield
Berichten: 251
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: BSA?

Bericht door Enfield »

marco verbaant schreef: 20 apr 2023, 23.38 Dank voor je update met foto''s. Zelfs al zou het allemaal niet 100% kloppend zijn, vind ik dat je goede keuzes hebt gemaakt. Die zeker de moeite waard zijn. Veel plezier ermee... :D :D
Bedankt Marco, het is een aangename en vriendelijke fiets (en die derailleur waar ik weinig vertrouwen in had werkt echt wel prima) maar jammer genoeg wat te krap voor mij.
peter1986
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 apr 2023, 22.14

Re: BSA?

Bericht door peter1986 »

Durabo88 schreef: 24 okt 2022, 20.40 Ik dacht even dat het montagepunt op de voorvork voor een Belgisch belastingplaatje was, maar misschien heb ik het mis.
dat zit ook bij mijn weten altijd links op de vork ;)

knappe fiets. Is het altijd noodzaak een fiets correct op te bouwen met de juiste onderdelen, zoals bijvoorbeeld de discussie over de derailleur?
zijn de meningen hierover verdeelt, als je restoureert kan ik hier inkomen, maar in de tijd werd er ook wel wat geknutseld.
Plaats reactie