Het gaat om de originele lak van 1 van de spatborden van de bakfiets die ik gister dof heb gemaakt door een verkeerd product van de Action. Deze Valma krasverwijderaar | Action.com
Er zat geen gebruiksaanwijzing bij en ik dacht ik probeer het, en het werkte, roestachtige plekjes werden minder dus heb ik enthousiast het hele spatbord aangepakt om er vervolgens achter te komen dat het hele spatbord behoorlijk dof is geworden ten opzichte van de andere voor spatbord

Nu blijkt dat het een bekend probleem is als het gaat om Valma krasverwijderaar, zucht had ik maar eerst gegoogled dan had ik geweten dat Valma een schuurmiddel is.
Anyway wat te doen! de spatborden moeten hetzelfde zijn, niet de ene dof en de ander niet.
Vandaar dat ik denk dat ik beide spatborden opnieuw in de lak moet zetten, maar ja moet dan niet de hele fiets? of in ieder geval de 3 spatborden.
En welke lak is het beste geschikt komt het meest overeen met de lak van het frame. Moet ik de spatborden eerst schuren en dan in de menie?
Pffffffff wat heb ik mezelf aangedaan! ach ja al doende leert men en haastig spoed is zelden goed.
In ieder geval vraag ik mij dus nu af wat te doen? 1 spatbord in de wax? zodat hij overeenkomt me de andere voorspatbord? beiden schuren, in de menie en dan met Gamma hoogglans spuitlak bewerken? Ik weet het niet alle tips zijn welkom!