Juncker achterspatbord en crankstel

Plaats reactie
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Juncker achterspatbord en crankstel

Bericht door Cyclissimo »

Een kennis vroeg me te helpen zijn oude Juncker op te knappen. Een 28x1 1/2 Progress herenfiets van rond 1940 (framenummer moet ik nog controleren, want ik heb de fiets nog niet thuis). Ik zal tzt wel wat foto's posten.

Het achterspatbord is volkomen doorgerot en zou ik graag vervangen. Dus ik zoek een bol model Juncker spatbord van ongeveer die tijd.
Ook het crankstel was erg matig (kettingblad vastgelast) en zou ik graag vervangen.

Beide onderdelen hoeven verre van nieuw te zijn, maar wel nog goed en bruikbaar. Spatbord liefst wel in originele lak.

Hoor graag of iemand iets heeft. Ter zijner tijd zoek ik ook het goede balhoofdplaatje, maar dat hangt nog even van het exacte bouwjaar af...
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1567
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Juncker achterspatbord en crankstel

Bericht door Fotomaan »

Als de spatborden 65mm breed mogen zijn dan heb ik die nog. Nieuw uit oude voorraad met een mooie bolling.
Naar een crankstel moet ik even zoeken. Weet je hoe lang die hart op hart moet zijn.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Juncker achterspatbord en crankstel

Bericht door Cyclissimo »

Fotomaan schreef: 4 feb 2023, 21.04 Als de spatborden 65mm breed mogen zijn dan heb ik die nog. Nieuw uit oude voorraad met een mooie bolling.
Naar een crankstel moet ik even zoeken. Weet je hoe lang die hart op hart moet zijn.
Dat is heel mooi. (misschien wel iets te mooi ;) ).
Ik neem aan dat de cranks gewoon 170 zijn op een herenfiets. Maar ik heb de fiets volgende week waarschijnlijk thuis, dan ga ik het e.e.a. even opmeten.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1567
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Juncker achterspatbord en crankstel

Bericht door Fotomaan »

Cyclissimo schreef: 5 feb 2023, 15.18
Fotomaan schreef: 4 feb 2023, 21.04 Als de spatborden 65mm breed mogen zijn dan heb ik die nog. Nieuw uit oude voorraad met een mooie bolling.
Naar een crankstel moet ik even zoeken. Weet je hoe lang die hart op hart moet zijn.
Dat is heel mooi. (misschien wel iets te mooi ;) ).
Ik neem aan dat de cranks gewoon 170 zijn op een herenfiets. Maar ik heb de fiets volgende week waarschijnlijk thuis, dan ga ik het e.e.a. even opmeten.
Nou ja, laat volgende week maar weten dan heb ik meteen ook even de tijd om de cranks te zoeken. 8-)
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Juncker achterspatbord en crankstel

Bericht door Cyclissimo »

Fotomaan schreef: 5 feb 2023, 19.52 Nou ja, laat volgende week maar weten dan heb ik meteen ook even de tijd om de cranks te zoeken. 8-)
Ik heb de fiets inmiddels thuis. Hij blijkt uit 1941.

De spatborden zijn bij mij 6.6cm breed, maar ik neem aan dat het dezelfde zullen zijn. Dus ik neem ze graag van je over!

De cranks blijken maarliefst 180mm HOH te zijn. De trapas is 16mm dik. (met de hoop dat ik die kan handhaven...)


Ik ben inmiddels ook nog op zoek naar een geschikt verchroomd stuur en het Juncker J-balhoofdplaatje met twee nagels.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1567
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Juncker achterspatbord en crankstel

Bericht door Fotomaan »

Cyclissimo schreef: 20 feb 2023, 16.01
Fotomaan schreef: 5 feb 2023, 19.52 Nou ja, laat volgende week maar weten dan heb ik meteen ook even de tijd om de cranks te zoeken. 8-)
Ik heb de fiets inmiddels thuis. Hij blijkt uit 1941.

De spatborden zijn bij mij 6.6cm breed, maar ik neem aan dat het dezelfde zullen zijn. Dus ik neem ze graag van je over!

De cranks blijken maarliefst 180mm HOH te zijn. De trapas is 16mm dik. (met de hoop dat ik die kan handhaven...)


Ik ben inmiddels ook nog op zoek naar een geschikt verchroomd stuur en het Juncker J-balhoofdplaatje met twee nagels.
Dat komt mooi uit want die spatborden zijn van dezelfde leeftijd. Niet dat het wat uitmaakt als het om spatborden gaat maar toch. 8-)
De cranks voor heren- en transportfietsen zijn meestal wel zo lang.
Hoe gaan we dat organiseren. Als het niet al te ver om is wil ik ze wel een keer brengen? :P
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Juncker achterspatbord en crankstel

Bericht door Cyclissimo »

Fotomaan schreef: 20 feb 2023, 16.07 Dat komt mooi uit want die spatborden zijn van dezelfde leeftijd. Niet dat het wat uitmaakt als het om spatborden gaat maar toch. 8-)
De cranks voor heren- en transportfietsen zijn meestal wel zo lang.
Hoe gaan we dat organiseren. Als het niet al te ver om is wil ik ze wel een keer brengen? :P
Fijn!
Ik stuur je een PB.
Plaats reactie