gratis frame Gazelle tandem 1937

Plaats reactie
Woldman
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46
Locatie: Amsterdam

gratis frame Gazelle tandem 1937

Bericht door Woldman »

Geen idee of er belangstelling voor is maar naar het oud-ijzer brengen kan altijd nog.
Aangeboden: een gratis af te halen frame van een Gazelle tandem uit 1937.
De bagagedrager en de spatborden zijn er ook nog, voorspatbord is roestig maar nog wel hard.
Als niemand reageert probeer ik nog de trapassen en de voorvork er uit te halen voor "je weet maar nooit". En ik bewaar de spatborden, die komen misschien nog wel eens van pas bij iemand voor een transportfiets of zo. Het frame gaat dan echt naar de oud-ijzerboer.

Ik hoor graag of iemand belangstelling heeft.

Jan

IMG_3292.jpeg
IMG_3291.jpeg
Floris91
Berichten: 348
Lid geworden op: 15 mar 2018, 10.30

Re: gratis frame Gazelle tandem 1937

Bericht door Floris91 »

Dat zijn toch de oudste tandems van gazelle dacht ik, of waren ze al gemaakt in 1936?

hopelijk komt het goed terecht.

Het schijnt trouwens dat vooroorlogs staal gewild is voor hergebruik in ( medische ) meetapparatuur omdat er geen radioactieve straling van atoombommen inzit. Iemand bekend met deze theorie :?: Ik had begrepen dat de gezonken Nederlandse oorlogsschepen helaas ook om die reden extra lucratief waren om van de Indonesische zeebodem te hijsen en om te smelten.
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: gratis frame Gazelle tandem 1937

Bericht door fietser »

Qua ouderdom valt deze wel mee. De oudste Gazelle-tandem die ik ken heeft nog een nummer van eind 1935, deze tandem hier is onder de bekende Gazelle-tandems de op 17 na oudste - een middenmoter. Ergens is het jammer van elke oude tandem die verdwijnt, maar om deze op te bouwen moet je o.a. specifieke tandem-onderdelen hebben en waar haal je die vandaan? Juist, van een andere tandem. Dat schiet dus niet op. De minst complete/originele exemplaren zullen verdwijnen. En dan is het fijn als iemand nog wel tandem-onderdelen zoals het lagerwerk of de voorvork bewaart. En vergeet ook niet de kettingkastbeugels - een doek omheen naaien is te doen, als je de beugel maar hebt.

Groeten,
fietser
Woldman
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46
Locatie: Amsterdam

Re: gratis frame Gazelle tandem 1937

Bericht door Woldman »

Ja Fietser, dat is precies wat ik gedaan heb. Deze tandem als donor gebruikt, voornamelijk voor de originele wielen met 40 spaken en grote trommelremmen. Zie mijn andere forum melding “Gazelle tandem jaren ‘30” die ik 15 januari heb gestart.
En dan houd je dit over.
Ik schroef alles wat er nog af kan er af, om te bewaren.

Vriendelijke groet,
Jan
Gebruikersavatar
austral man
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 sep 2022, 19.12

Re: gratis frame Gazelle tandem 1937

Bericht door austral man »

Hoi,

Ik heb wel interesse.Het lijkt me niet onmogelijk om hem weer op te bouwen.Bovendien is de gratis Gazelle uit Ter Apel vrijwel gereed
om aan het plafond gehangen te worden en is er daarom weer plek in de werkplaats.

Hans
DSC07282.JPG
Woldman
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46
Locatie: Amsterdam

Re: gratis frame Gazelle tandem 1937

Bericht door Woldman »

Dag Hans,

Prima.
Stuur me een PB met een voorstel voor de dag dat je hem kunt komen halen in Amsterdam.
Dan stuur ik je mijn gegevens terug.

Vriendelijke groet,
Jan
Plaats reactie