Nieuwe sleutelcursussen jan t/m april 2015

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forumredactie
Site Admin
Berichten: 27
Lid geworden op: 8 apr 2012, 16.22
Contacteer:

Nieuwe sleutelcursussen jan t/m april 2015

Bericht door Forumredactie »

Afgelopen winter vond de eerste meerdaagse Basiscursus Sleutelen plaats. Het was een groot succes. Meerdere enthousiaste deelnemers hebben te kennen gegeven dat ze graag nog wat meer gelegenheid hadden om verder te sleutelen. Daarom worden komende winter (januari t/m april 2015) nog drie sleuteldagen georganiseerd.

De opzet is gewijzigd ten opzichte van vorig seizoen. In hoofdlijnen wordt het als volgt georganiseerd:

- Maximaal 12 deelnemers per keer
- De locatie is in Amersfoort
- Inschrijving staat open voor alle leden, dus niet uitsluitend voor de deelnemers van de cursus van afgelopen winter
- Deelnemers kunnen zich in principe opgeven voor 1 sleuteldag, maar als er voldoende plaats is, kun je je ook aanmelden voor twee of drie dagen
- Toewijzing van deelname vindt plaats op volgorde van aanmelding
- Sleutelen aan eigen fietsen in principe niet mogelijk
- Omtrent de beschikbare modules volgt nog nader bericht, maar de belangrijkste zijn: demontage en montage van balhoofd, trapas, ketting, voornaaf, terugtrapremnaaf, Sturmey Archer versnellingsnaven, derailleurs, kettingkast, wielen richten
- Kosten € 10.- per dag, inclusief lunch, koffie en thee.

De inschrijving is nog niet geopend. Daarover volgt nader bericht hier op het internetforum en het volgende nummer van Het Rijwiel (editie 4). Voor eventuele reacties en suggesties kun je wel al contact opnemen met organisator Rutger Murk:

e-mail: rutger@familiemurk.nl
tel. 06 – 5196 8418
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 969
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Nieuwe sleutelcursussen jan t/m april 2015

Bericht door JasperA »

Super, helemaal top! Er valt toch altijd weer genoeg te leren... :geek:
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
pddvm1
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 mar 2021, 20.05

Re: Nieuwe sleutelcursussen jan t/m april 2015

Bericht door pddvm1 »

Bestaat er een kans dat zo'n cursus opnieuw georganiseerd gaat worden (wanneer de coronamaatregelen het weer toestaan)?
martin72
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 okt 2020, 11.01

Re: Nieuwe sleutelcursussen jan t/m april 2015

Bericht door martin72 »

Hier zou ik ook wel interesse in hebben als dit nog georganiseerd zou worden!
Gebruikersavatar
Coleine
Berichten: 186
Lid geworden op: 26 jul 2012, 02.39
Locatie: Haarlem

Re: Nieuwe sleutelcursussen jan t/m april 2015

Bericht door Coleine »

Even wachten tot het 'over elkaars schouders meekijkend in elkaars nek zuchten' weer zonder risico's plaats kan vinden. ;)
Ik zoek Juncker rijwielen en onderdelen van vóór 1940; alles met leeuw en kroon er boven! Ruilen vind ik ook geen probleem :ugeek:
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Nieuwe sleutelcursussen jan t/m april 2015

Bericht door maartenB »

pddvm1 schreef: 25 mar 2021, 16.58 Bestaat er een kans dat zo'n cursus opnieuw georganiseerd gaat worden (wanneer de coronamaatregelen het weer toestaan)?
Bij genoeg belangstelling wel. De laatste keer waren er te weinig aanmeldingen en dan is het zonde van de moeite van het organiseren.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Fongers1952
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Nieuwe sleutelcursussen jan t/m april 2015

Bericht door Fongers1952 »

maartenB schreef: 30 mar 2021, 10.16
pddvm1 schreef: 25 mar 2021, 16.58 Bestaat er een kans dat zo'n cursus opnieuw georganiseerd gaat worden (wanneer de coronamaatregelen het weer toestaan)?
Bij genoeg belangstelling wel. De laatste keer waren er te weinig aanmeldingen en dan is het zonde van de moeite van het organiseren.
Ik heb in principe ook belangstelling
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
pddvm1
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 mar 2021, 20.05

Re: Nieuwe sleutelcursussen jan t/m april 2015

Bericht door pddvm1 »

Nog maar eens proberen: ik zou graag aan een sleutelcursus meedoen mocht die weer georganiseerd worden!
Plaats reactie