Verzamelgebieden die raakvlakken hebben met de ‘onze’

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 969
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Verzamelgebieden die raakvlakken hebben met de ‘onze’

Bericht door JasperA »

In het contact met andere oude fietsliefhebbers en struinend over het Internet krijg je soms ook een kijkje in de keuken van andere verzamelgebieden die veel raakvlakken lijken te hebben met die van ons.

Zo kwam ik op een Facebook groep terecht van mensen die Weber BBQ’s verzamelen. Deze zijn net als fietsen te dateren en hebben door de jaren heen verschillende kenmerken gehad zoals gebogen pootuiteinden, houten handvatten, wel of geen opvangbakje etc. en je vindt ze soms zomaar van 40 jaar oud op Marktplaats in bijna ongebruikte staat. Ik was meteen geïntrigeerd en jaag nu naast oude fietsen ook op oude Weber BBQ’s…
725A5565-1996-45A4-AAF8-422747C89982.jpeg
62F59E65-8943-4E89-874D-5D0486EEE8ED.jpeg
Maar het kan ook een vervoersmiddel zijn. Zo sprak ik onlangs iemand die ‘Falt boten’ verzamelt uit de jaren 30. Het clubblad van deze groep verzamelaars lijkt bijzonder veel op de onze en staat vol met verhalen over pioniers die lange reizen maakten met fiets en falt boot.
A6DD9D44-ABBC-49E6-94D4-5FFF64F4271B.jpeg
Komen jullie ook wel eens verzamelgebieden tegen die sterke raakvlakken hebben met die van ons? Bij de Weber BBQ’s dacht ik in eerste instantie; wie verzamelen er nu BBQ’s?? Maar ja, de ‘tik’ en de kick is hetzelfde natuurlijk…
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Gerard1976
Berichten: 91
Lid geworden op: 3 mar 2023, 19.25

Re: Verzamelgebieden die raakvlakken hebben met de ‘onze’

Bericht door Gerard1976 »

Hi Jasper,

Zeer interessant.
Bij mijn schuttersvereniging weet ik dat er leden zijn die pistolen en geweren verzamelen.
Ook daar wordt er gekeken en gezocht naar merken, leverancierS, modellen en serienummers.

Ik ben nog niet zolang schutter maar dit virus grijpt mij ook al een beetje 😉
De encyclopedie van naoorlogse pistolen heb ik inmiddels al aangeschaft.

Gr,

Gerard Mik
Groet'n Uut Grunn
Plaats reactie