Even voorstellen: Magneet51

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Magneet51
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 dec 2022, 19.03

Even voorstellen: Magneet51

Bericht door Magneet51 »

Beste fietsliefhebbers,
Ik ben al enkele jaren aan het rommelen met oude fietsen. Sinds kort ben ik eigenaar van een leuke jaren 50 Magneet herenfiets. Mede dankzij de verkoper daarvan en enkele zoekopdrachten in een welbekende zoekmachine voor wat info over de fiets ben ik weer op het spoor gekomen van dit forum. Ik kende het forum en al zijn kennis al wel uit het verleden maar nu dus eindelijk maar eens lid geworden.

Ik hanteer geen vaste verzamelcriteria, wat ik tegen kom en leuk vind blijft plakken: fietsen, maar ook meubels, curiosa, radio's, horloges, muziek; als het maar oud is.
Wat fietsen betreft hebben we het momenteel dan over: jaren 50 Magneet M.L., 80s Koga Miyata Roadwinner, jaren 50 Automoto porteur, custom nostalgische Victoria "pathracer", custom "50s" Peugeot porteur "Côte d'Azur".
Voor mijn vrouw staan er nog een custom jaren 50 Antwerpse Wipper (ja zo heet "ze" echt!) en een custom 70s Motobecane mixte.
E.e.a. zal in de toekomst vast wel eens voorbij komen op het forum.
Voor de regenachtige of besneeuwde dagen zijn er moderne fietsen. De oldtimers hier zijn allemaal om te gebruiken, ook voor woon-werkverkeer, maar dan alleen bij droog weer.
Tot zover de hobby. Op mijn werk ben ik technisch en creatief bezig met het vervaardigen van maatwerkoplossingen voor mobiliteitshulpmiddelen. Een voortvloeisel is dan uiteraard ook wel eens maatwerk oplossingen aan oude fietsen ;)

Voor nu sluit ik af met een foto van de Magneet uit mijn profielnaam
20221224_171704.jpg
De oplettende kijker zal hem wellicht herkennen als die van BeauVelo. Door mij o.a. voorzien van een nos Lepper Weltmeister en jaren 50 buisversteller i.p.v. de jaren 50 SA stuurversteller.


Groeten en tot ziens op het forum of wellicht eens bij een meeting!
Geert
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Even voorstellen: Magneet51

Bericht door non-fixie »

Welkom, Magneet51!

Krijgen we die andere 50 Magneten ook te zien? :)
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Even voorstellen: Magneet51

Bericht door Beau-Velo »

Bj 1950 nondefixi!
Welkom Geert op deze leuke plek voor oude fietsen.

Groeten Martijn
Gebruikersavatar
Jorisoudefiets
Berichten: 85
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09.07
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Magneet51

Bericht door Jorisoudefiets »

Wat een mooie magneet. En leuk dat je lid bent geworden.
Qua magneet heb ik 2 deel fietsen 20”, voor in de 1977 Eriba Troll.

Groet, Joris
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
Plaats reactie