Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Plaats reactie
pddvm1
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 mar 2021, 20.05

Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Bericht door pddvm1 »

Hallo allemaal,

Van wie zou ik een mooie herenfiets uit de jaren 40-50 mogen overnemen? Ik ben op zoek naar een Simplex kruisframe, danwel Fongers. Met stangremmen en versnellingen, hoogte 61+ cm, liever richting 66cm (ben zelf 1,95).

Ik heb helaas geen schuur om een groot opknapproject uit te voeren, maar wel een fietsgarage onder het huis waar de fiets veilig en droog gestald kan worden. Het liefst zou ik dus een goed onderhouden, zoveel mogelijk originele fiets overnemen (wellicht uit een overcomplete verzameling?).

M.b.t. de prijs: ik weet dat deze fietsen gewild zijn, dus ik heb er een reëel bedrag voor over.

Met vriendelijke groeten,

Pieter
Woldman
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46
Locatie: Amsterdam

Re: Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Bericht door Woldman »

Heb je deze gezien?

https://link.marktplaats.nl/m1954565327?utm

Ik weet niet of ik het goed gedaan heb met de link maar de advertentietitel is:
“Simplex kruisdrager 61cm opknapper”

Er ligt al wel een bod van €180,= :(

Vriendelijke groet,
Jan
Woldman
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46
Locatie: Amsterdam

Re: Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Bericht door Woldman »

Kruisdrager = kruisframe.
Helaas geen versnellingen.
pddvm1
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 mar 2021, 20.05

Re: Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Bericht door pddvm1 »

Ha Woldman,

Ja deze had ik gezien! Helaas heb ik dus geen plek om uitgebreid te klussen, en is een restauratie/opknapproject daarom nog geen optie (de komende 2-3 jaar nog niet vrees ik). Ik houd uiteraard marktplaats in de gaten, soms komt er een onderhouden oude fiets voorbij tussen de opknapframes.

Maar ik hoop stiekem via het forum iemand te vinden die iets in de categorie "goed onderhouden, grotendeels authentiek" heeft staan en zou willen verkopen ;)

Vriendelijke groet, Pieter
wvdaan
Berichten: 106
Lid geworden op: 30 aug 2021, 11.54

Re: Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Bericht door wvdaan »

Er staat een 66 cm Juncker kruisframe op marktplaats echter zonder stangremmen of versnellingen. lijkt me wel netjes origineel op wat kleine dingetjes na.
jwfabrie
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 aug 2021, 13.01

Re: Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Bericht door jwfabrie »

Misschien is dit wat voor je: https://link.marktplaats.nl/m1954794604 ... nt=app_ios


Een Fongers kruisframe kan je wel vergeten. Die heeft een bijna mythische status. Ze bestaan zeker, maar er is voor zover ik weet maar één bekend momenteel.
pddvm1
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 mar 2021, 20.05

Re: Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Bericht door pddvm1 »

Haha, ik maak me geen illusies, ik weet dat een Fongers kruisframe geen optie is. Heb het verhaal gelezen over die van Jasper A. Maar wellicht is een HF of HZ (of heel misschien een BB) een bereikbaar doel.

Óf een Simplex kruisframe. Zo bedoelde ik de titel ;)
peterbakker
Berichten: 472
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Bericht door peterbakker »

Hoi Pieter. De fietsen die op mp te koop staan hebben veelal nieuwe buiten en binnenbanden, ketting en vet nodig. Om ze rijklaar aan te bieden werkt meestal niet want dan zijn ze vaak te duur( voor de potentiële koper) . Ik heb zelf veel oude fietsen, ook wel wat je zoek denk ik ( geen fongers kruisframe of BB hoor ! ) Appen kan altijd !Groetjes Peter ( 06 25012092)
pddvm1
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 mar 2021, 20.05

Re: Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Bericht door pddvm1 »

Dank voor de reacties! Ik mag geen privé berichten versturen (?) maar ik zal morgenochtend contact opnemen met Peter via de telefoon en ik heb ook graag contact met JW Fabrie, als u mij een berichtje kunt sturen op 0618481775.
Vriendelijke groeten! Pieter
pddvm1
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 mar 2021, 20.05

Re: Simplex kruisframe danwel Fongers, jaren '40-'50

Bericht door pddvm1 »

jwfabrie schreef: 16 mar 2023, 19.32 Misschien is dit wat voor je: https://link.marktplaats.nl/m1954794604 ... nt=app_ios


Een Fongers kruisframe kan je wel vergeten. Die heeft een bijna mythische status. Ze bestaan zeker, maar er is voor zover ik weet maar één bekend momenteel.
Beste JW Fabrie,

Ik zou nog graag met u in contact komen n.a.v. Uw privebericht. Vanwege een achterstallige betaling lidmaatschap (inmiddels voldaan) mag ik geen privéberichten sturen, dus misschien wilt u me berichten op 06 18 48 17 75.

Vriendelijke groet, Pieter
Plaats reactie