Even voorstellen...

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
LarsAussie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2013, 19.34

Even voorstellen...

Bericht door LarsAussie »

De tassen zitten nu al niet meer op, het zadel is inmiddels Brooks, de lamp een Lucifer en de sierrand op de kettingkast is weg... net als de rest inmiddels dus
De tassen zitten nu al niet meer op, het zadel is inmiddels Brooks, de lamp een Lucifer en de sierrand op de kettingkast is weg... net als de rest inmiddels dus
P1010075.JPG (398.36 KiB) 6140 keer bekeken
Hallo fietsliefhebbers,

Nooit geweten dat er zoiets bestond als een site voor oude fietsen :roll:
De reden dat ik er nu achter ben gekomen is een niet zo fijne: Mijn Simplex kruisframefiets bleek vanmiddag toen ik thuiskwam door iemand 'geleend'. Ik neem aan dat de leden en andere gebruikers van deze site wel snappen dat ik het een zure ervaring vond. Te meer omdat een paar jaar geleden (2007) al een kruisframe bij mij voor de deur gestolen is en een jaartje later een andere Simplex ook al niet alleen gelaten kon worden bij de fietsenmaker voor de deur.
Deze was, hoorde ik van mijn oldtimer adepte fietsenmaker van 1954, had een stangensysteem om de trommelremmen te bedienen, was voorzien van een Lucifer koplamp, een lekker ouderwets achterlicht en een (moderner) Brooks zadel. Kortom, een rijwiel om trots op te zijn en een genot om op te fietsen.
Degene(n) die hem blijkbaar nodig hadden hebben hem meegenomen bij mij voor de deur vandaag op 21 februari op klaarlichte dag in de Frederik Hendrikstraat te Utrecht.
Mocht iemand 'm tegenkomen... ik hoor 't graag en ga 'm met groot genoegen zelf ophalen. Beloningen zijn niet uitgesloten, zelfs als het de 'lener' betreft.

Ok... dat gezegd hebbende... ik ben Lars, 54 jaar oud en een groot liefhebber van oude spullen, vooral rollend materieel: fietsen, brommers, motoren.
Nu ik van het bestaan van deze site en vereniging op de hoogte ben zal ik me wel vaker vertonen, al dan niet actief op dit forum.

Groet,

Lars
Gebruikersavatar
Nick013
Berichten: 260
Lid geworden op: 12 nov 2012, 22.02
Locatie: Tilburg

Re: Even voorstellen...

Bericht door Nick013 »

Hoi Lars,

goed zo, je hebt je aangemeld!
Helaas wegens treurige omstandigheden :(
Hoop dat je fiets toch ergens weer boven water komt, sterkte ermee!

groetjes, Nick
Less is more :mrgreen:
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 691
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: Even voorstellen...

Bericht door wimjansen »

Beste Lars,
Dat is flink pech hebben, zeg! Wat je zou kunnen doen, als je even de tijd hebt (en misschien had je dat al bedacht en heb je het al gedaan), is enkele eigenaars van fietsenstallingen in de omgeving (en eventueel Utrecht C.S., als de dief de trein moest halen) afgaan en kijken of-ie daar te koop aangeboden is. Zo'n fiets is nogal een Witte Raaf en die duikt wat minder gemakkelijk onder. Een fiets van mij heb ik, ook in Utrecht zowaar, op die manier wel eens teruggevonden en de politie vervolgens de bijbehorende zwijntjesjager ook nog! Het was zelfs ook een Simplex, maar dat is natuurlijk magisch denken.... Succes en tot een volgende keer!
DCR gaat nooit verloren....
regina
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21.59

Re: Even voorstellen...

Bericht door regina »

hai lars je mag blij zijn dat je een foto ervan hebt ik zou als ik jou was ook even op marktplaats een oproep zetten je weet maar nooit, inderdaad een opvallend frame veel rondfietsen door utrecht voor je het weet is het ineens van he daar is ie rommelmarkten in de buurt in de gaten houden is ook een optie en inderdaad bij fietsenmakers kijken en melding doen, is er in utrecht een fietsenmaker die enigzins in oude fietsen doet dat is altijd het uitzoeken waard en ik wil niet veel zeggen maar meestal wonen de jatteneuren in de buurt en hadden ze er al langer een oogje op in elk geval veel succes gewenst grt regina
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Even voorstellen...

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Lars,
Frederik Hendrikstraat, Utrecht? Toch niet Lars Holm?
De reden waarom ik het vraag is omdat ik Michiel Röben ben, samen op Hockey gezeten op Kampong en onregelmatig tegengekomen de laatste jaren. Laatste keer met mijn broer in het Wilhelminapark ook in Utrecht. Als je het bent moeten we binnenkort eens afspreken...

Ik hoor t wel als ik niet mis geschoten heb.

Trouwens het is echt een buurt voor kruisframe diefstal. Bij mij zijn in de Mauritsstraat 3 kruisframes gejat in een paar jaar tijd. Toen ben ik maar overgestapt op "gewonere" oldtimers. Probleem was dachten wij toen het feit dat er zoveel studenten woonden bij ons in de buurt... Maar bewijs daarvan heb ik nooit kunnen overleggen. Ik hoop dat je de simplex terugvind. Zet de beloning maar in de vorm van een flesje klaar.

groeten,
Michiel Röben ;)
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1596
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Fotomaan »

Het is mij ooit overkomen dat er tijdens het halen van een blikje kattevoer een Gazelle omafiets met trommelremmen en stangbediening is gejat.
Een geluk bij een ongeluk was dat er een opvallend licht Lepper zadel opzat.
Het was iets meer dan een jaar later dat ik het zadel bij de fietsenstalling van het station in Tilburg boven alle andere zadels uit zag steken.
Het slot, waar ik de fiets dus niet mee op slot had gezet zat er nog om samen met een nieuw kabelslot door het achterwiel.
Ik ben er toen mee naar de politie gelopen die het vreemde slot doorgeknipt hebben.
En ik had mijn fiets weer terug :P
Er zijn wel meer voorbeelden van gestolen fietsen die weer terug zijn gekomen.
Niet alleen door oplettendheid van andere mensen maar ook door de Heemkundekring van Megen.

http://www.transportfiets.net/2012/11/0 ... -in-zeist/

Dit is ook een mooi verhaal ;)

http://www.transportfiets.net/2011/01/0 ... s-gezocht/

Dit is een beetje een zijstraat maar de moeite waard om te lezen. De foto is van de toen gestolen fiets.

http://www.transportfiets.net/2010/09/1 ... ddenstand/

En deze is helemaal :o :shock:

http://www.transportfiets.net/2010/07/2 ... -in-gouda/

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Bijlagen
Ooit gestolen voor het brons.
Ooit gestolen voor het brons.
voor DOF.jpg (221.25 KiB) 6076 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fotomaan op 22 feb 2013, 12.25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Durabo88
Berichten: 2616
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Even voorstellen...

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Vervelend om te horen dat er weer een oldtimer is gejat.

Toen ik in Velp (Gld.) studeerde wist je altijd dat als je fiets gestolen werd, dat je meteen op het station kon gaan kijken, omdat de andere studenten vaak je fiets jatten.
In de stad is het anders, daar worden ook fietsen in een busje geladen. Vandaar dat mijn tip altijd is om iets van vaste wereld op te zoeken om 'm aan vast te zetten.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
LarsAussie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2013, 19.34

Re: Even voorstellen...

Bericht door LarsAussie »

Hoi Michiel,
Ik kom je ook overal tegen :D ! Jawel, ik ben die Lars. Dit was mijn tweede kruisframe die meegenomen is maar een tijd terug is er ook een gewone Simplex verdwenen...
Ik leer het ook nooit... ik moet gewoon die fietsen (en brommers, weet je nog?) naar binnen brengen en achter huis zetten.

Groet

Lars
Michiel Röben schreef:Hoi Lars,
Frederik Hendrikstraat, Utrecht? Toch niet Lars Holm?
De reden waarom ik het vraag is omdat ik Michiel Röben ben, samen op Hockey gezeten op Kampong en onregelmatig tegengekomen de laatste jaren. Laatste keer met mijn broer in het Wilhelminapark ook in Utrecht. Als je het bent moeten we binnenkort eens afspreken...

Ik hoor t wel als ik niet mis geschoten heb.

Trouwens het is echt een buurt voor kruisframe diefstal. Bij mij zijn in de Mauritsstraat 3 kruisframes gejat in een paar jaar tijd. Toen ben ik maar overgestapt op "gewonere" oldtimers. Probleem was dachten wij toen het feit dat er zoveel studenten woonden bij ons in de buurt... Maar bewijs daarvan heb ik nooit kunnen overleggen. Ik hoop dat je de simplex terugvind. Zet de beloning maar in de vorm van een flesje klaar.

groeten,
Michiel Röben ;)
LarsAussie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2013, 19.34

Re: Even voorstellen...

Bericht door LarsAussie »

Bedankt Regina, goeie tips. De fietsenmakers in de omgeving zijn al op de hoogte en hij staat zelfs twee keer op marktplaats, bij de herenfietsen en bij de oldtimers en nu dus ook hier.


regina schreef:hai lars je mag blij zijn dat je een foto ervan hebt ik zou als ik jou was ook even op marktplaats een oproep zetten je weet maar nooit, inderdaad een opvallend frame veel rondfietsen door utrecht voor je het weet is het ineens van he daar is ie rommelmarkten in de buurt in de gaten houden is ook een optie en inderdaad bij fietsenmakers kijken en melding doen, is er in utrecht een fietsenmaker die enigzins in oude fietsen doet dat is altijd het uitzoeken waard en ik wil niet veel zeggen maar meestal wonen de jatteneuren in de buurt en hadden ze er al langer een oogje op in elk geval veel succes gewenst grt regina
reneke
Berichten: 66
Lid geworden op: 5 okt 2012, 20.29
Locatie: ter apel

Re: Even voorstellen...

Bericht door reneke »

Helaas heeft bijna iedereen wel ervaring met fietsdiefstal, maar soms komt het dus ook goed. Dertig jaar geleden werd de fiets van een buurjongen werd gstolen. Omdat hij niet zonder kon moest er een nieuwe komen. Toen hij met zijn vader bij de kassa van de fietsenzaak in ons dorp stond riep hij plotseling "Laat maar...". Hij rende naar buiten en liet zijn verbaasde vader en fietsenhandelaar achter. Even later kwam hij weer binnen met zijn oude fiets. Hij had de dief net op tijd kunnen inhalen en van ziin fiets gesleurd. Deze was weggerend.
Groeten uit Ter Apel
Plaats reactie