Waarde van mijn Union Vederlicht De Luxe fiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Antonius
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2023, 17.22

Waarde van mijn Union Vederlicht De Luxe fiets

Bericht door Antonius »

Ik heb een perfect onderhouden Union Vederlicht de Luxe damesfiets overgenomen een paar jaar geleden van een oude man. Hij had hem altijd gekoesterd en voor zijn vrouw helemaal in orde gehouden. Hij wist toen geen liefhebber en deed de fiets aan mij over. Echter hij is voor mij wat aan de kleine kant. En ik vind het zonde deze mooie fiets als werkpaard voor in de stad te gebruiken.
Ik zoek een liefhebber van zulke fietsen. Ik wil hem eigenlijk niet zomaar verkopen aan iemand die gewoon een fiets nodig heeft en deze fiets niet waardeert voor wat ie is. De fiets is nog helemaal in orde en blinkt alsof hij bijna nieuw is.
Bij deze wil ik hier op het forum vragen: heeft iemand interesse in deze fiets, of weet iemand een liefhebber? Welke waarde heeft een fiets als deze?
Ik plaats hier de foto's die ik ook op Marktplaats heb staan sinds zaterdag. Mvg Antonius
Bijlagen
vederlicht1.jpg
vederlicht2.jpg
vederlicht4.jpg
vederlicht6.jpg
vederlicht7.jpg
vederlicht8.jpg
vederlicht3.jpg
vederlicht5.jpg
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Waarde van mijn Union Vederlicht De Luxe fiets

Bericht door de rode »

mooie staat ; echter waarde nihil , het is een merk en [dames] model wat niet of nauwelijks liefhebbers heeft :oops:
Antonius
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2023, 17.22

Re: Waarde van mijn Union Vederlicht De Luxe fiets

Bericht door Antonius »

Dat is eigenlijk heel jammer maar dan weet ik wel hoe het er voor staat.
Dank voor de reactie!
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Waarde van mijn Union Vederlicht De Luxe fiets

Bericht door m-gineering »

Antonius schreef: 28 mar 2023, 10.02 Dat is eigenlijk heel jammer maar dan weet ik wel hoe het er voor staat.
Dank voor de reactie!
Union heeft een kleurrijke geschiedenis, maar was altijd het lelijke eendje . Stond niet heel hoog aangeschreven, en dat speelt nu dus nog
http://www.rijwiel.net/unionn.htm
/Marten
Fongers1952
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Waarde van mijn Union Vederlicht De Luxe fiets

Bericht door Fongers1952 »

Antonius schreef: 28 mar 2023, 10.02 Dat is eigenlijk heel jammer maar dan weet ik wel hoe het er voor staat.
Dank voor de reactie!
Ik verwacht dat je hier heus wel een liefhebber voor kan vinden maar verwacht geen hoge biedingen.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Waarde van mijn Union Vederlicht De Luxe fiets

Bericht door Beau-Velo »

Een Raleigh van 1980 van mijn moeder in nieuwstaat leverde een aantal jaren geleden €50,- op
Haar gazelle uit 1960 €25,-
Jammer! Niet de juiste tijd niet het juiste merk.
Al zie toch best wel eens een jonge dame op een netjes bewaarde fiets in hele mooie staat rijden.
Dat zou ook een mooie bestemming zijn toch?
Antonius
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2023, 17.22

Re: Waarde van mijn Union Vederlicht De Luxe fiets

Bericht door Antonius »

Ik ga de fiets nu verkopen aan iemand die 155 euro betaalt. Als het doorgaat tenminste. Dat lijkt dan geen gekke prijs als ik de andere bedragen voor de "nieuwe" oude fietsen zie. Het had leuk geweest er zelf mee te rijden, maar ik vind de fiets met die remstangen best kwetsbaar en niet zo makkelijk te onderhouden en repareren als er iets mee is.
Bedankt voor jullie reacties. Ik wist niet dat er een vereniging bestond voor oude fietsen. Leuk dat jullie ze in ere houden!
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Waarde van mijn Union Vederlicht De Luxe fiets

Bericht door m-gineering »

Antonius schreef: 28 mar 2023, 23.35 maar ik vind de fiets met die remstangen best kwetsbaar en niet zo makkelijk te onderhouden en repareren als er iets mee is.
LOL, degelijker dan een remstang ga je niet vinden ;). En daarom hield deze oplossing het zo lang vol, totdat degelijkheid ouderwets werd
/Marten
Plaats reactie