presentatie/tentoonstelling ,fietstochtje van merkwaardige rijwielen

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: presentatie/tentoonstelling ,fietstochtje van merkwaardige rijwielen

Bericht door Maarten Waarlé »

Inderdaad hele dunne buisjes aan die Dursley Pedersen ,Jan.
Ik heb nog eens gekeken en kom nu op 0,4 mm.
PICT0015.jpg
Toch blijven ze heel als je er geen gekke dingen mee doet of door het zadel zakt.

Ik kom waarschijnlijk met een fiets met hele dikke buizen en massieve banden en cranks met sleuven.
Daar heeft de rit een mooi stukje kilometers voor.
Niet te ver.
En gaan we nog een kijkje nemen in jouw fantastische werkplaats?
Altijd een bijzondere ervaring.

Groeten,
maarten
J&L Lexm
Berichten: 93
Lid geworden op: 3 feb 2013, 17.04

Re: presentatie/tentoonstelling ,fietstochtje van merkwaardige rijwielen

Bericht door J&L Lexm »

Ha Fred, zeker ook een bijzondere loot aan de rijwiel boom ,net van na de strano van union ,

hoewel de vouw of deel fiets ook al erg oud is.

groet jan
J&L Lexm
Berichten: 93
Lid geworden op: 3 feb 2013, 17.04

Re: presentatie/tentoonstelling ,fietstochtje van merkwaardige rijwielen

Bericht door J&L Lexm »

Ha Maarten nog dunner en dacht ook nog taps ,brr ,hoe heeft ie het kunnen bedenken ,en dat net na die vette buizen van de safety,s ,

maar er zijn nog wel wat zwakke modellen uit uit die tijd bekend :lol:

als de paden in de schuur vrij van obstakels zijn kunnen we een poging wagen ,maar ik laat ieder een eigen risico verklaring tekenen ;)

groet Jan
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: presentatie/tentoonstelling ,fietstochtje van merkwaardige rijwielen

Bericht door Maarten Waarlé »

Hoi Jan,
ja het is de kunst van de vele driehoeken die het sterk maakt. Er zijn er dan ook relatief veel overgebleven van die vroege Pedersens.
En er zijn foto`s bekend van een motorfiets volgens het Pedersen systeem
Zo`n dikwandige safety kruisframe zonder trekstangen (de eerste modellen) braken en scheurden ondanks de dikke buizen.
Dat moesten ze nog leren.

Daar wil ik wel wat risico voor nemen Jan om in de werkplaats de kunst van de speleologie onder de knie te krijgen.
Ik neem zowiezo een telefoon mee voor als ik ergens klem kom te zitten diep in het binnenste.

Groeten,
Maarten
Plaats reactie