Transportfiets onbekend merk.

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Transportfiets onbekend merk.

Bericht door Fotomaan »

Hoi Iedereen,

Er is door mij een grappige ontdekking gedaan. Tenminste dat denk ik en gaat over het framenummer.
Wilbur heeft een frame van een Arend te koop staan op marktplaats met een foto van het framenummer er bij.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Dat lijkt heel erg op het framenummer van mijn transportfiets waar ik het merk niet van weet.
De vijf en de acht zijn de enige cijfers die hetzelfde zijn maar de andere cijfers lijken met dezelfde slagcijfers te zijn ingeslagen.
Maakte Arend zijn frames zelf of werden ze ingekocht?

Commentaar iemand?

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Bijlagen
Arend??
Arend??
Arend.jpg (222.51 KiB) 6847 keer bekeken
Mijn fiets onbekend merk
Mijn fiets onbekend merk
DSCN9533.JPG (268.5 KiB) 6849 keer bekeken
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Transportfiets onbekend merk.

Bericht door Michiel Röben »

Zijn die slagletters niet allemaal het zelfde?

Michiel ;)
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Transportfiets onbekend merk.

Bericht door Fotomaan »

Nou ja, de drie en de vier niet.
Dat scheelt toch één :? :?:

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Transportfiets onbekend merk.

Bericht door Michiel Röben »

Ok dat wist ik niet. Heb jij nog mooie bandjes???

Groeten Michiel ;)
Gebruikersavatar
Eysfan
Berichten: 326
Lid geworden op: 5 jun 2012, 14.35

Re: Transportfiets onbekend merk.

Bericht door Eysfan »

Hoi Charles,

Dat Arend frame kon wel eens van Juncker afkomstig zijn. Die hadden jarenlang een framenummer van 4 cijfers en een volgletter. Plaats van inslag en lettertype lijken ook identiek.

Juncker verkocht inderdaad frames aan derden, op wens voorzien van eigen transfers. Zie de documentatiebank. Dit frame zou dan uit de eerste helft van de jaren dertig zijn.

Groeten,
Sjoerd
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Transportfiets onbekend merk.

Bericht door Fotomaan »

Hoi Michiel,

[quote[Heb jij nog mooie bandjes???[/quote]

Ja, die heb ik in de maat 28x1 1/2. Vredestein anti slip met wat verkleuringen er in. Je komt ze wel vaker tegen.
Bedoel je die maat? Of voor transportfietsen.
Daar heb ik nog meer dan genoeg zwarte Vredestein Transport Extra zwaar voor. En nog Cariding transportbanden.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ze niet allemaal kwijt wil.
Zijn ze te mooi voor en ik heb nog fietsen genoeg waar ze voor nodig zijn.

En nu we het toch over fietsbanden hebben, er zijn een paar van die onmogelijke maten waar ik wel banden voor heb maar waar een paar gaten in de 'wangen' zitten.
De oude maat 28x2 waar geen moderne alternatieven voor zijn.
Ik heb ontdekt dat als je daar doek onder legt van een parasol (in mijn geval met het logo van Hertog Jan = extra stout) dan zie of voel je daar niets meer van.
Het spul is super dun en heel erg stijf. Het is het tegenovergestelde van elastiek.
Ik ben er vandaag achter gekomen toen ik een beetje aan het experimenteren was met die oude banden.
Echt héél erg hard opgepomt zonder enige vervorming terwijl er toch best een flinke bult te zien was zonder het doek.
Ik zit inmiddels al weer in Beuningen maar ik zal er een keer foto's van maken.
Als je een paar mooie banden hebt die wel goed loopvlak hebben en wat dat betreft te mooi zijn om weg te gooien maar er zit een gat in de zijkant dan kan je dat met dat spul weer helemaal goedmaken :P :P :P
Ik was blij verrast omdat ik zo al vier crèmekleurige transportbanden weer kan gebruiken.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Transportfiets onbekend merk.

Bericht door Fotomaan »

Hoi Sjoerd,

Wat denk jij zouden ze beide uit de zelfde fabriek komen omdat de slagletters zoveel op elkaar lijken?

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Transportfiets onbekend merk.

Bericht door Michiel Röben »

Hallo Charles, ik zoek 28 x1 1/2 of zwart of creme maar lichte voorkeur voor creme. heb je een fotootje van de verkleuringen?

groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Transportfiets onbekend merk.

Bericht door Fotomaan »

Hoi Michiel,

Die kan ik maandag pas maken omdat ik het hele weekend aan het feesten ben.
Eerst schoonzus die 50 wordt en een groot feest geeft en dan naar mijn ouders die 60 jaar getrouwd zijn (mijn vader is nogal zuinig op zichzelf en op mijn moeder daarom houden ze het lang vol :P )
Mijn vader fiets overigens nog op een Phillips van :?: jaar oud. Toen het achterspatbord van onderen af zo ver weggeroest was dat het achterlichtje geen grond meer onder zijn voeten had werd er vijf centimeter hoger een gaatje geboord en hetzelfde achterlichtje daar weer gemonteerd.
Het stuur met remhevels is een keer gebroken en weer gerepareerd in de werkplaats waar hij toen werkte. Aan elkaar gesoldeerd met koper.
Daar heb ik jaren later toen weer een ander Phillips stuur voor gevonden en gemonteerd.
Het ding is met recht een oude fiets en dat is er ook wel aan te zien maar hij doet het nog steeds.

Bandenfoto's komen maandag of dinsdag.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie