Binnenband met kort ventiel.

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Binnenband met kort ventiel.

Bericht door marco verbaant »

Inderdaad, moderne racefietsen met (half)hoge velgen die de lange ventielen hebben, worden alleen van de ventielen alleen al zwaar... :D
Afbeelding
peter1986
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 apr 2023, 22.14

Re: Binnenband met kort ventiel.

Bericht door peter1986 »

als het niet opvallend te lang is heb ik er geen probleem mee, maar hier in Belgie gebruiken we ook gelukkig meer de schrader en presta ventielen.
Gebruikersavatar
austral man
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 sep 2022, 19.12

Re: Binnenband met kort ventiel.

Bericht door austral man »

Bij een lang ventiel hoef je minder ver te bukken om je band op te pompen.Bij binnenbanden van oude motorrijwielen kom ik ook vaak
lange ventielen tegen,het zal dus toch niet alleen met de dikte van de velg te maken hebben.
Kan natuurlijk ook gewoon een modedingetje geweest zijn.

Hans
DSC07415.JPG
fietshobbyist
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Binnenband met kort ventiel.

Bericht door fietshobbyist »

austral man schreef: 25 mei 2023, 08.00 Bij een lang ventiel hoef je minder ver te bukken om je band op te pompen.
:? ?
Ik merk telkens weer dat mensen voor het oppompen van een band, het wiel willen draaien totdat het ventiel beneden zit.
Ik weet niet waarom. Ik draai het wiel zelf altijd totdat het ventiel bovenaan zit, zodat ik minder ver hoef te bukken ...
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Binnenband met kort ventiel.

Bericht door m-gineering »

Werner schreef: 25 mei 2023, 11.56
austral man schreef: 25 mei 2023, 08.00 Bij een lang ventiel hoef je minder ver te bukken om je band op te pompen.
:? ?
Ik merk telkens weer dat mensen voor het oppompen van een band, het wiel willen draaien totdat het ventiel beneden zit.
Ik weet niet waarom. Ik draai het wiel zelf altijd totdat het ventiel bovenaan zit, zodat ik minder ver hoef te bukken ...
Hebben ze geleerd met een Jumbo pomp, met een veel te korte slang ;)
/Marten
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Binnenband met kort ventiel.

Bericht door marco verbaant »

Ik monteer buitenbanden op race- en sportfietsen altijd zo dat het ventiel gelijk staat met de merkaanduiding op de zijkant van de buitenband. Dat scheelt zoeken naar het ventiel bij het oppompen. Anders loop je de kans nog wel een paar keer doelloos in de rondte te moeten draaien... :D
Gebruikersavatar
austral man
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 sep 2022, 19.12

Re: Binnenband met kort ventiel.

Bericht door austral man »

Ik zie het al,men rijdt op een rijwiel zonder jasbeschermers
Hans
Fredkorpel
Berichten: 116
Lid geworden op: 15 dec 2021, 13.09
Locatie: Roosendaal

Re: Binnenband met kort ventiel.

Bericht door Fredkorpel »

Interessant om te zien dat zelfs een ventiel zoveel discussie kan opleveren op dit forum :lol:
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1569
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Binnenband met kort ventiel.

Bericht door Fotomaan »

Ik heb er inmiddels een paar in huis en kan zeggen dat het zeer stevige binnenbanden zijn. De kwaliteit heeft mij verrast en ze zijn, bij de juiste webshop ook niet duur.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Binnenband met kort ventiel.

Bericht door Bandenplakker »

Over stevige binnenbanden: Er bestaan zelfs zogenaamde 'antilek-'binnenbanden. Die zijn anderhalf keer zo dik en ongeveer twee keer zo duur.
Michelin maakt(e) ze onder de naam 'Titanium'; ik bied mijn klant de keuze tussen een gewone goede en de Continental Hermetic 'antilek-'versie.
Ik zeg er wel altijd bij dat het niet zo is dat ze helemaal nooit meer een lekke band krijgen, maar het scheelt echt.
Een ander voordeel is dat ze beter druk houden.

Dirk
Plaats reactie