Peugeot gekocht

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Peugeot gekocht

Bericht door rowejon »

Ook-chaîne de vélo A DENTS SAUTEES
Gr
Jon
peter1986
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 apr 2023, 22.14

Re: Peugeot gekocht

Bericht door peter1986 »

Loopt spaak schreef: 30 mei 2023, 07.03 Dus als ik het goed lees moet ik op zoek gaan naar een 1 inch blok ketting. Of een skip tooth ketting. En heeft er iemand een adres waar je dat nieuw kan kopen?
correct, 1inch = 2.54cm. ze noemen het de 1 inch skip link - skip tooth. blokketting of dubbelrolketting. Ik zou voor de dubbelrol gaan aangezien het een Franse fiets betreft.
Maar daar heb je keuze in, weet wel met amerikaanse blokkettingen zijn er wel een paar formaten, let wel op de one inch.
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Peugeot gekocht

Bericht door Maarten Waarlé »

Deze Peugeot lijkt wel wat op de Peugeot van de Franse verkoop site ''cycles1900''
https://www.cycles1900.com/peugeot1900.
Zou inderdaad ook best wel eens begin 19e eeuw kunnen zijn. Dit type balhoofdplaat veranderde rond 1908. De leeuw werd wat anders gestileerd en ging de andere kant op kijken. Ook kwam toen de glooiende vorkkroon er in bij Peugeot.
Ik denk dat je op Forum Tonton Velo wel kan uitvinden wat de leeftijd precies is.
Er staan er daar behoorlijk wat te zien en te vergelijken. Ook lijstjes met framenummers meen ik.
Plaats reactie