Historische Fahrräder e.V. jaarlijkse bijeenkomst in Rheine (D) nabij Nederland

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Plaats reactie
Rattrap
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 jun 2023, 21.58

Historische Fahrräder e.V. jaarlijkse bijeenkomst in Rheine (D) nabij Nederland

Bericht door Rattrap »

Hallo !

Helaas spreek ik geen Nederlands dus ik heb de tekst vertaald met de Deepl - Vertaler, ik hoop dat het begrijpelijk is.

Op 18 - 20 augustus 2023 vindt de Velocipediade plaats in Kloster Bentlage in Rheine.
Omdat Nederland niet ver weg is, zouden we blij zijn met bezoekers uit Nederland.

https://historische-fahrraeder.de/event ... in-rheine/

De Velocipediade is de gezinsvriendelijke jaarlijkse bijeenkomst van historische fietsliefhebbers. Het vindt elk jaar plaats op een andere locatie in Duitsland, meestal in een weekend in augustus.

Onze leden uit heel Duitsland en de buurlanden hebben de mogelijkheid om elkaar te leren kennen, contacten te leggen, vriendschappen te onderhouden, nieuwe mensen met dezelfde passie te ontmoeten en tijdens dit weekend fietsen en fietsonderdelen te kopen of te veilen.

Met de programmaonderdelen veiling, onderdelenmarkt, rit, fietswedstrijden en algemene jaarvergadering is er voor iedereen wel iets interessants te vinden.

Het programma begint met de fietsonderdelenmarkt en -veiling op vrijdag.

Andere belangrijke hoogtepunten zijn de stadsrit met historische fietsen in historische fietskleding, de nachtrit en de feestavond met buffet, muziek en dans.

Voor meer informatie en om je aan te melden, klik hier!
https://historische-fahrraeder.de/wp-co ... _final.pdf

https://historische-fahrraeder.de/wp-co ... _Final.pdf

Iedereen kan meedoen aan de veiling, er is 5 euro inschrijfgeld dat in mindering wordt gebracht op het eerste gekochte item. Er worden onder andere penny-farthings en een kangoeroe geveild.
Hier kun je de kavels zien:
https://historische-fahrraeder.de/auktion/

Er is geen echte camping, maar we doen ons best voor kampeerders!
We hebben een extra parkeerplaats voor kampeerders.
Tenten kunnen een plekje vinden op de weide ernaast. Douches en toiletten zijn aanwezig.
Als je met een camper of tent wilt overnachten, tel dan 59 € op bij de 99 € voor het evenement.

We verwachten 150 tot 200 deelnemers. Er zullen ongeveer 20 kraampjes zijn op de onderdelenmarkt, maar vergeet niet dat deze niet open zijn tijdens de ritten.
Iedereen die zich na 1 juli inschrijft, moet om organisatorische redenen €10 extra betalen.

Als je je op tijd inschrijft, ben je welkom om kraampjes op te zetten op de onderdelenmarkt en ook aanwezig te zijn bij het galadiner.


Met vriendelijke groet, Jürgen Wagner
Bijlagen
Rheine Flyer.JPG
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Historische Fahrräder e.V. jaarlijkse bijeenkomst in Rheine (D) nabij Nederland

Bericht door maartenB »

In elk geval ik, Jos, en Theo de K gaan erheen. Verder nog iemand?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1568
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Historische Fahrräder e.V. jaarlijkse bijeenkomst in Rheine (D) nabij Nederland

Bericht door Fotomaan »

Daar zou ik graag naar toe zijn gegaan.
Het idee was om mijn transportfietsen van Göricke mee te nemen. Misschien dat er daar in Duitsland iemand informatie over kan verschaffen.
Maar dat gaat helaas niet door omdat ik dan al in een ander buitenland zit. :)
Veel plezier daar.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Historische Fahrräder e.V. jaarlijkse bijeenkomst in Rheine (D) nabij Nederland

Bericht door maartenB »

dank! En jij veel plezier in dat andere, niet bij name genoemde, land. :P
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1568
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Historische Fahrräder e.V. jaarlijkse bijeenkomst in Rheine (D) nabij Nederland

Bericht door Fotomaan »

maartenB schreef: 28 jun 2023, 11.10 dank! En jij veel plezier in dat andere, niet bij name genoemde, land. :P
Varen! Dwars door België en dan door naar Frankrijk. :P
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Historische Fahrräder e.V. jaarlijkse bijeenkomst in Rheine (D) nabij Nederland

Bericht door Maarten Waarlé »

Hoi Luitjes,
Na enige twijfel (druk druk druk) me toch aangemeld voor het treffen in Rheine!
Ik hoop donderdag avond al in Rheine te zijn maar het kan ook goed pas vrijdag worden ivm werk.

Waarschijnlijk neem ik de Matchless hochrad die bij Rissmann in Hannover afgebouwd is mee.
Rissmann Hochrad.jpg
Groeten,
Maarten
Rattrap
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 jun 2023, 21.58

Re: Historische Fahrräder e.V. jaarlijkse bijeenkomst in Rheine (D) nabij Nederland

Bericht door Rattrap »

Hallo!

Er zijn nog een paar vragen gesteld.

Overnachting:
De toiletwagens zouden er donderdagmiddag moeten zijn.
Je kunt dus al overnachten van donderdag op vrijdag.

Auktion/Naar de veiling:

Op dit moment moeten de aankopen op de veiling contant betaald worden!

Je kunt nadenken over een andere betalingsmogelijkheid (bankoverschrijving, Paypal etc.). Maar daarvoor heb je de toestemming van de verkoper nodig. Op een veiling blijft de verkoper meestal anoniem. Daarom moet je eerst toestemming van de verkoper krijgen. Dit is niet van tevoren mogelijk. Betaal daarom contant.

Met vriendelijke groet, Jürgen
Rattrap
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 jun 2023, 21.58

Re: Historische Fahrräder e.V. jaarlijkse bijeenkomst in Rheine (D) nabij Nederland

Bericht door Rattrap »

Hallo !

De allerlaatste mogelijkheid om in te schrijven is tot 15 juli.

Vriendelijke groeten Jürgen
Plaats reactie