Batavus Wayler

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Batavus Wayler

Bericht door deraptor »

Voor velen hier op het forum misschien niet interessant genoeg, maar recent heb ik een Batavus Wayler aan mijn collectie kunnen toevoegen. Het is er haast eentje voor de kop curiositeiten. Wayler was mid jaren '80 een hip surfplankenmerk uit Weesp, Batavus maakte o.a. verrekt mooie racefietsen maar stevende af op het 1986-failliessement. In 1985 besloten beide bedrijven samen een fiets op de markt te brengen: de Batavus Wayler. Ietwat ongemakkelijke persberichtjes verschenen, en ludieke win-acties.
2maart1985.jpg
11april1985.jpg
Eigenlijk was de Batavus Wayler gewoon een opgeleukte Champion: zwaar Batavus2008-stalen frame met rode of blauw details (spatborden, kabels, handgrepen, zadel, kettingscherm) en Wayler stickers. Het lijkt er op dat ze maar 1 seizoen zijn gebouwd. Mijn exemplaar heeft sinds eind jaren '80 in een schuur gestaan en is daarom nog relatief gaaf. Plastic verkleurd en bandjes gaar, maar alles nog origineel (op de toevoeging van mijn eigen wegenkaart na :D ). Ben er blij mee!
IMG_7356.JPG
IMG_7357.JPG
IMG_7358.JPG
IMG_7364.JPG
IMG_7366.JPG
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Beau-Velo
Berichten: 319
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Batavus Wayler

Bericht door Beau-Velo »

Leuke fiets die nog erg netjes bewaard is gebleven. Tegen een passende achtergrond.
Misschien niet heel bijzonder maar denk dat er ook bijzonder weinig van over gebleven zijn en zeker in de staat.
Dat maakt hem wel uniek. Ik was even terug in de jaren 80. Mijn moeder vond een bruine Gouden Leeuw fietsje prima.
Ik wilde er zo eentje of een donker blauwe Sparta met frame uit een stuk. Dus op 13 jarige leeftijd zat het er al in.
“Beauvelo” groeten Martijn
Plaats reactie