Goedemorgen
Goedemorgen
Goedemorgen,
Mijn naam is Rudolf en ik ben onlangs toevallig tegen een Fongers BB.0 uit 1942 aangelopen. Sindsdien is mijn interesse voor oude rijwielen verder aangewakkerd.
Groet,
Rudolf
Mijn naam is Rudolf en ik ben onlangs toevallig tegen een Fongers BB.0 uit 1942 aangelopen. Sindsdien is mijn interesse voor oude rijwielen verder aangewakkerd.
Groet,
Rudolf
- Loopt spaak
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
- Locatie: Veluwe
Re: Goedemorgen
Hallo Rudolf,
Leuk dat je je lid heb gemaakt van onze mooie club.
Welkom.
Leuk dat je je lid heb gemaakt van onze mooie club.
Welkom.
Re: Goedemorgen
Welkom en interessante fiets ook. Dat is dan een van de allerlaatste bb s. Er is hier laatst nog een uigebreide discussion ingeweest over de kenmerken van die laatst bb s. Heeft jouw fiets nog de glade bovenkant van de voorvork en een bruges in plants van een mannetje in de lightened achtervork ?
Groet, rein
Groet, rein
Re: Goedemorgen
Rein, het is mijn fiets niet, maar ik volg je niet helemaal? Te snel getikt?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Goedemorgen
Dat was op mijn telefoon, die verandert de woorden nog snel even voor ik ze verzend, mijn excuses. Ik bedoelde dus een gladde bovenkant van de vork, dus dat er geen overgang te zien is van de vorkkroon naar de vorkpoten en er dus ook geen kroonkap is gemonteerd en de kroon direct verchroomd of vernikkeld is, en een brug in plaats van een mannetje in de liggende achtervork.
Laatst gewijzigd door ReinvB op 25 jul 2023, 12.32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Goedemorgen
Maar wat is je connectie met de fiets als het niet de jouwe is? Je hoeft een fiets niet te bezitten om er door gefascineeerd te raken natuurlijk.
Re: Goedemorgen
Ha Rein,
Ik ben technisch nog niet dusdanig onderlegd dat precies weet wat je bedoelt. Een van de discussies eerder op het forum ging over mijn fiets: viewtopic.php?t=8877&hilit=fongers+chr+ww&start=20
Zijn die foto's voldoende om jouw vragen te beantwoorden? als dat niet het geval is kan ik nog wat meer foto's delen.
Groet,
Rudolf
Ik ben technisch nog niet dusdanig onderlegd dat precies weet wat je bedoelt. Een van de discussies eerder op het forum ging over mijn fiets: viewtopic.php?t=8877&hilit=fongers+chr+ww&start=20
Zijn die foto's voldoende om jouw vragen te beantwoorden? als dat niet het geval is kan ik nog wat meer foto's delen.
Groet,
Rudolf
Re: Goedemorgen
Oh ja , dan had ik hem gezien. Erg mooi bewaarde en zo te zien originele fiets trouwens. Ik zie de voorvork en ik zie dat de bovenkant, de kroon, wat breder is dan de rest van de vork,en een los sierkapje lijkt te hebben, iets dat heel veel fietsen hebben natuurlijk maar een Fongers BB heel lang juist niet, daar liep het recht en glad door en was de bovenkant dus direct vernikkeld of verchroomd. Vanaf midden jaren dertig was deze uitvoering van de voorvork het enige verschil met het model eronder, de CCG, 1e soort B, maar mischien werd dat model op het moment dat deze laatste BBs of BB.0 werden gemaakt al niet meer aangeboden. Mischien weet een van de echte Fongers kenners wel of er nog prijscouranten uit die tijd zijn waar de BB.0 wordt omschreven.
Overigens heeft mijn lang niet zo mooie BB uit 1934 die gladde vork helaas ook niet meer, daar zat toen ik hem in bezit kreeg geen originele vork meer in en een BB vork is in mijn framehoogte lastig te vinden, zeker als je geen andere frames verweeesd achter wilt laten.
Mijn vraag lijkt dus beantwoord maar ik vind het zeker niet erg om meer fotos van deze fiets te zien.
Groeten Rein
Overigens heeft mijn lang niet zo mooie BB uit 1934 die gladde vork helaas ook niet meer, daar zat toen ik hem in bezit kreeg geen originele vork meer in en een BB vork is in mijn framehoogte lastig te vinden, zeker als je geen andere frames verweeesd achter wilt laten.
Mijn vraag lijkt dus beantwoord maar ik vind het zeker niet erg om meer fotos van deze fiets te zien.
Groeten Rein