identificatie damesfiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Ron van Dijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 okt 2013, 14.23

identificatie damesfiets

Bericht door Ron van Dijk »

k zag bij een vriend een damesfiets uit ca. 1923, toen eigendom van zijn oma.
Alles wat ik weet staat op bijgaande foto's
Een fabricaat kan ik niet vinden.
De fiets is nog goed te gebruiken en de bagagedrager voorop is recent gemonteerd.
Ik ben zeer benieuwd of iemand mij verder kan helpen
fiets
fiets
frame nummers
frame nummers
Laatst gewijzigd door Ron van Dijk op 17 aug 2023, 19.40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: identificatie damesfiets

Bericht door maartenB »

we zien de plaatjes niet. Maak ze kleiner dan 500 KB per foto, dan lukt het wel en helpen we je graag.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Ron van Dijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 okt 2013, 14.23

Re: identificatie damesfiets

Bericht door Ron van Dijk »

Lukt het nu wel /
veenofiets
Berichten: 354
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: identificatie damesfiets

Bericht door veenofiets »

De knik onderin de zitbuis is, als ik aanneem dat die er vanaf fabrikage in zat en niet door oprijden komt erg vreemd volgens mij komt dat bij Gazelle, Fongers en Veeno in elk geval niet voor zo.

Freek
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: identificatie damesfiets

Bericht door m-gineering »

veenofiets schreef: 18 aug 2023, 07.08 De knik onderin de zitbuis is, als ik aanneem dat die er vanaf fabrikage in zat en niet door oprijden komt erg vreemd volgens mij komt dat bij Gazelle, Fongers en Veeno in elk geval niet voor zo.

Freek
Uiteraard hoort die knik er niet in, komt door overbelasting in de vertikale richting, bv door een te zwaar iemand die op de bagagedrager springt. Gebeurt meestal als de kroeg dichtgaat ;)
/Marten
veenofiets
Berichten: 354
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: identificatie damesfiets

Bericht door veenofiets »

Mgineering schreef
Uiteraard hoort die knik er niet in, komt door overbelasting in de vertikale richting, bv door een te zwaar iemand die op de bagagedrager springt. Gebeurt meestal als de kroeg dichtgaat ;
)

Dat maakt het gelijk al een veel moeilijker restauratie project waarbij een frame gericht moet… als ik die achterlamp zie t lijkt wel een varkensneus maar volgens mij monteerde Gazelle die nog niet in “23. Gazelle zat in die tijd wel met hun framenummer in de buurt van de 200.000…
Freek
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: identificatie damesfiets

Bericht door ReinvB »

Is dat niet gewoon een koets op het achterspatbord ? Waarom eigenlijk 1923 ? Verder wel een vooroorlogse fiets met een beschadigd, doorgezakt frame helaas. Ik vind niet echt typische gazelle kenmerken, zeker de voorvork, met een strop niet.
Floris91
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 mar 2018, 10.30

Re: identificatie damesfiets

Bericht door Floris91 »

ik ben benieuwd welk merk het is! Ook leuk die cd's in het wiel
Ron van Dijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 okt 2013, 14.23

Re: identificatie damesfiets

Bericht door Ron van Dijk »

Waarom 1923 ? Dit is niet exact, de fiets was van de grootmoeder van de huidige eigenaar,
Er is geen exact jaar meer bekend
Het achterlicht is inderdaad een Koets
Ron
Plaats reactie