Eerst even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
josvanzetten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2023, 17.51
Locatie: Amsterdam-noord

Eerst even voorstellen

Bericht door josvanzetten »

Ik ben Jos uit Amsterdam Noord en ben vorige week lid geworden.
Knutselen aan fietsen deed ik tot voor kort alleen als het nodig was, als er weer eens iets stuk was of voor onderhoud.

Wij hebben al jaren een oude Gazelle in de schuur staan, ik denk jaren 80, deze was van mijn schoonmoeder en mijn vrouw is er aan gehecht.
De fiets is in prima staat maar onlangs heb ik deze geheel uit elkaar gehaald, gereinigd, gesmeerd, nieuwe banden, ketting, verlichting e.d.
Het is een plaatje geworden en rijd perfect en ik vond het leuk om te doen, interesse was gewekt.

Daardoor kwam ik op het idee om een oude fiets op de kop te tikken om op te knappen.
Na veel zoeken op internet was mijn interesse gewekt in fietsen uit ongeveer de jaren 20 t/m 50.
Inmiddels ben ik nu enkele maanden in het bezit van een Gazelle No.1 met kruisframe uit 1939, remnaaf zonder versnellingen.
Ook deze is geheel uit elkaar geweest en rijd er nu op rond, leuke bezigheid in de vrije uren.

Het werkt verslavend, dus wellicht ga ik zoeken naar een nieuw project, ik weet nog niet wat, wellicht nog een kruisframe van bijvoorbeeld Simplex, Juncker, Fongers o.i.d.
Floris91
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 mar 2018, 10.30

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door Floris91 »

Hoi Jos, welkom bij onze club. Veel plezier met historierijke fietsen opknappen en voel je altijd vrij om hier op het forum of elders hulp te vragen!
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 684
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door wimjansen »

Ha Jos, Welkom en gefeliciteerd met je prachtige nieuwe hobby. Zet de boel vooral goed op slot, want een fiets in Amsterdam....
DCR gaat nooit verloren....
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door non-fixie »

Welkom, Jos!
Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door Bandenplakker »

Dag Jos,

Welkom op het forum! Er is hier veel kennis en hulpvaardigheid aanwezig.
Ik heb nog een suggestie: Fongers is erg populair onder de liefhebbers en daarom liggen de prijzen daarvan hoger dan die van vergelijkbare modellen van Simplex of Juncker. Persoonlijk vind ik Burco (niet te verwarren met Burgers) een merk dat onterecht onder de radar is gebleven.

Groeten van

Dirk
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door Loopt spaak »

Welkom bij onze mooie club Jos.👍
Gazelle P
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 mar 2020, 13.26

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door Gazelle P »

Welkom Jos! Altijd leuk om een foto te zien van je kruisframe uit 1939. Wellicht wil je die hier plaatsen? Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
josvanzetten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2023, 17.51
Locatie: Amsterdam-noord

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door josvanzetten »

Dank jullie wel voor de reactie's, en bij deze de gevraagde foto's.

IMG_0471.jpeg
IMG_0473.jpeg
Plaats reactie