Zadel en slot

Plaats reactie
EGoes48204

Zadel en slot

Bericht door EGoes48204 »

Hallo iedereen,

Ik had al een tijdje een fiets staan met een oud zadel en een oud slot. Nu vraag ik mij af of het zadel en slot nog van bijzondere waarde zijn en of verzamelaars hier iets mee kunnen (zie de foto's)?

Bedankt voor de reacties!
Bijlagen
IMG_5565.jpg
IMG_5562.jpg
IMG_5560.jpg
DavidStelma

Re: Zadel en slot

Bericht door DavidStelma »

Hoi! In het slot ben ik wel geïnteresseerd! Wat zou je er voor willen hebben? Groeten, David
maartenB

Bericht door maartenB »

UKA staat voor Unikap, ofwel het fusiebedrijf van Union en Kapitein.
Op Rijwiel.net staat het verhaal achter die fusie. Je treft de onderdelen aan op Union fietsen rond 1970
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

EGoes48204 schreef: 9 nov 2023, 22.30 van bijzondere waarde
Op den duur wel ... ;)
Kaptein is een historisch merk van motorfietsen en bromfietsen*. ... ... ... In 1965 ontstond door samenwerking met de Rijwiel- en bromfietsfabriek Union de Rijwiel- en Motorindustrie Unikap N.V. De samenwerking werd in 1973 weer ontbonden, hoewel Union de naam Unikap tot 1984 bleef voeren. Wikipedia
*Kaptein bestond ook als fietsmerk, maar het kan zijn dat die alleen bij Union werden gemaakt. Zie het U-tje op de voorvork en de kettingkast. Het balhoofdplaatje op bijgaande fiets is dat van Kaptein - van metaal, over een wit transfer.
Kaptein T-A Sport, 3V, groen, velgremmen, Houten, bieden .JPG
Kaptein T-A Sport, 3V, groen, velgremmen, Houten, bieden .JPG (174.04 KiB) 535 keer bekeken
Marktplaats, 2021
Plaats reactie